برج خنک کننده صنعتی| انواع| قیمت

برج خنک کننده صنعتی چیست؟

 برج خنک کننده چیست و چه کاربردی دارد؟
برج خنک کننده آب؛ یک دستگاه حذف حرارت است که با تبخیر مقداری از آن و پرتاب کردن آن به اتمسفر، آب گرم خروجی از سیستم را خنک می کند و قسمت باقیمانده را که به دمای لازم رسیده است در مخزن زیر کولینگ تاور جمع می کند تا در تاسیسات استفاده شود.
برج های خنک کننده آب برای به دست آوردن آب سرد در تاسیسات صنعتی و سیستم های HVAC در هر بخش استفاده می شوند. کولینگ تاور فایبر گلاس یا همان برج خنک کننده در انواع مختلف و جهت کاربری های صنعتی ، مسکونی و تجاری تولید می شوند. آذین تهویه یکی از شرکت های معتبر در این زمینه می باشد که کار طراحی ، تولید و فروش برج های خنک کننده فایبر گلاس را انجام می دهد.
قیمت برج خنک کننده صنعتی با توجه به نوع دستگاه مدار باز یا بسته و ظرفیت کولینگ تاور و قطعات بکار رفته در ساختار اصلی می تواند مشخص شود. برج های خنک کن آذین تهویه از ظرفیت 20 تن تا 1000 تن بصورت تک و چند سلول قابل تولید می باشد.

انواع برج خنک کننده آذین تهویه

الف. انواع برج خنک کننده آب با اصول کاری
برج های خنک کننده جریان مخالف
برج های خنک کننده جریان متقاطع
1-برج های خنک کن ضد جریان
در برج‌های خنک‌کننده آب مخالف، هوا از پایین به بالا حرکت می‌کند در حالی که آب از بالا به پایین بر روی پرکننده‌ها جریان می‌یابد. آنها ترجیح داده شده ترین برج های امروزی هستند.
دو نوع وجود دارد؛
کولینگ تاور پیش نویس اجباری: طرفداران آنها در بالا هستند. خنک سازی با کشیدن هوا از دریچه های هوای جانبی به کمک فن بالایی به سمت بالا انجام می شود.
کولینگ تاور کشش اجباری: فن‌های آن‌ها در کنار هستند، هوا با کمک فن از پایین به سمت بالا رانده می‌شود و خنک‌کننده را فراهم می‌کند.
2- برج های خنک کن جریان متقابل:
در برج‌های خنک‌کننده آب با جریان متقاطع، جریان هوا افقی یا مورب است، زیرا آب از بالا بر روی پرکننده‌ها پایین می‌آید. برج های جریان متقاطع انواع مختلفی دارند: رانش اجباری و کشش اجباری.
ب. انواع کولینگ تاور بر اساس نوع خنک کننده
. برج های خنک کننده آب حلقه باز یا کولینگ واتر مرطوب
در چرخه‌های باز، آب خنک‌کننده مستقیماً روی پرکننده‌های برج اسپری می‌شود تا خنک‌سازی شود. راندمان در این نوع برج ها بیشتر است، اما از آنجایی که آب با محیط تماس پیدا می کند، احتمال وجود آلودگی در آب وجود دارد.
برج های خنک کننده آب حلقه بسته یا کولینگ تاور مدار بسته
در برج های نوع مدار بسته، آب خنک کننده از طریق کویل های فلزی و مسی (مبدل حرارتی) داخل برج به گردش در می آید. آب موجود در مبدل به طور غیر مستقیم از سطح بیرونی لوله توسط هوای سرد و آب گردشی برج خنک می شود. در این نوع برج ها، آب خنک کننده به دلیل عدم تماس با محیط، همیشه تمیز می ماند. خنک کننده غیر مستقیم راندمان برج را کاهش می دهد.

انواع برج خنک کننده بر اساس نوع متریال ساخت :

برج های خنک کننده بر اساس متریال به 3 دسته کلی تقسیم می شوند
1-برج خنک کننده بتنی
2-برج خنک کننده فلزی یا گالوانیزه
3-برج خنک کننده فایبر گلاس
در بین این سه نوع کولینگ تاور در سالهای اخیر برج خنک کننده فایبر گلاس کاربرد بیشتری داشته است. اذین تهویه برج های خنک کننده فایبر گلاس را در ظرفیتهای مختلف از 20 تن تا 4000 تن تولید می کند و بصورت مونتاژ و دمونتاژ برای مشتریان ارسال می کند.
قیمت مناسب برج خنک کن فایبر گلاس ، وزن سبک و مقاومت بالا در برابر عوامل محیطی و رطوبت موجب رضایت کارفماین از این نوع کولینگ تاور شده است.

کجا از برج های خنک کننده آبی استفاده می شود؟

برج های خنک کننده صنعتی در هر بخش که آب گرم تولید می شود برای خنک کردن آب استفاده می شود. مثلا؛
تاسیسات تولید مواد غذایی، شیر؛ کارخانه های تولید ماست، پنیر، روغن، شکلات، بیسکویت، کارخانه های قند، رب گوجه فرنگی.
گیاهان شیمیایی، گیاهان رنگ
کارخانه های سیمان
ریخته گری، کارخانه های نورد، کارخانه های فولاد
کارخانه های آلومینیوم و آهن و فولاد
کارخانه های سیم کشی و کابل کشی
امکانات تولید پلاستیک، بسته بندی، کاغذ
خودرو و زیر صنعت
سیستم های HVAC؛ مراکز خرید، اقامتگاه ها، هتل ها، بیمارستان ها
دارای چیلرهای خنک کننده آبی
با پمپ های حرارتی
تاسیسات تولید کالاهای برقی
کارخانه های نساجی
تاسیسات تولید انرژی، نیروگاه های زیست توده، نیروگاه های پسماند، نیروگاه های برق آبی و حرارتی
همانطور که در بالا مشاهده شد، برج های خنک کننده صنعتی را می توان در بسیاری از بخش ها استفاده کرد. وبا توجه به حجم آب و میزان اختلاف دما این کولینگ واتر ها در ظرفیت های مختلف استفاده میشوند.

برج های خنک کننده چگونه کار می کنند؟

در برج‌های خنک‌کننده آب اجباری با جریان مخالف، آب گرم که از تاسیسات می‌آید به‌طور همگن از بالا به پایین در کل بخش برج با کمک سیستم توزیع آب و آبپاش‌های تولید شده مخصوص پاشیده می‌شود. توده های آب پاشیده شده با فیلتر کردن از طریق پر کردن برج تجزیه می شوند. هوای مرطوب محیط خارجی با کمک موتور و گروه فن در بالا از پایین به بالا از طریق پرکننده ها مکیده می شود. آبی که روی سطح خنک کننده پرکننده با هوا برخورد می کند با گرما دادن به هوا خنک می شود و قسمت کوچکی از آن تبخیر می شود. آب سرد شده در حوضچه آب سرد برج جمع آوری می شود. آب جمع آوری شده با کمک پمپ به تاسیسات ارسال می شود. هوایی که رطوبت آن در نتیجه تبخیر آب افزایش می یابد (نزدیک به نقطه اشباع) از دودکش فن در بالای برج به اتمسفر پرتاب می شود. این روش کار مطابق تصویر پیوست می باشد.
در این برج ها که به آن ها برج های نوع مرطوب می گوییم، مقداری از آب در هنگام سرد شدن تبخیر می شود.
از دست دادن تبخیر
با توجه به اصول ترمودینامیک؛ تقریباً 540 کالری انرژی از سیستم جذب می شود تا هر گرم آب تبخیر شده تغییر فاز دهد (حالت).
با این رویکرد؛ به ازای هر 6 درجه سانتیگراد خنک شدن آب در گردش در سیستم، تقریباً 9/0 درصد از سرعت جریان آب در گردش باید تبخیر شود که به این کاهش تبخیر برج خنک کننده آب گفته می شود .
این مقدار با فرمول زیر قابل محاسبه است.
مقدار تبخیر (m³/h) = 0.00085 x 1.8 x سرعت جریان (m³/h) x (Tg—Tç)
مثلا؛
تلفات تبخیر در برجی که 100 متر مکعب آب در ساعت را از دمای 40 درجه سانتیگراد تا 30 درجه سانتیگراد خنک می کند به شرح زیر است.
مقدار تبخیر (m³/h) = 0.00085 x 1.8 x 100 x 1.53 m3/h
در برج های خنک کننده، افت رانش به غیر از افت تبخیر ذکر شده است. در یک برج خنک کننده با طراحی مناسب، تلفات کشش تقریباً ناچیز است.


 
۲۶ اسفند ۱۴۰۲


محصولات مشابه
  • هواکش بادی  سوله

    هواکش بادی سوله

    گزیده فن ایرانیلن تولید کننده هواکشهای بادی در سایزهای مختلف از ساز 100میلیمتر الی 1000میلیمتر با بهترین کیفیت گزیده فن ایرانیان بزرگترین تولید کننده هواکشهای بادی در ایران گروه تولیدی گزیده فن ایرانیان تولید کننده هواکشهای بادی دمپرهای و انواع کلاهک های دودکش مدرن (ژاپنی ) هواکشهای گزیده فن ایرانیان بات 6ماه گارانتی مصارف جهت کارخانجات صنعتی سوله ها انبارهای دامداریها مرغداریها مجتمعهای تجاری و مسکونی مزایا هواکشهای بادی گزیده فن ایرانیان بدون نیاز به انرژِ ی بهترین گزینه برای تهویه هوا و صرفه جویی در مصرف انرژی نشانی کارخانه تهران جاده خاوران شهرک صنعتی عباس آباد دفتر مرکزی تهران امیر آباد شمالی خ هفدهم نمایندگی فروش تهران آهن مکان فاز 6مرکزی شماره 1584

    تأسیسات تهران
  • شیرآلات ارزان

    شیرآلات ارزان

    پخش باقرزاده انواع شیرآلات اهرمی.فانتزی وکلاسیک *دارنده نشان استاندارد ملی ایران *دارنده نشان استاندارد اروپا CE *دارنده گواهینامه IS 9001 * گارانتی تعویض @@ تنوع محصولات تنوع در رنگ بندی جنس بدنه آلیاژ برنج کیفیت بالا فروش آنلاین و حضوری قیمت بدون واسطه ارسال به موقع فروش جزئی و کلی همکاری با همکاران چطور می توانیم شیرآلات با کیفیت را تشخیص دهیم؟ برای اکثر افراد خرید کالاهای روزمره ساده تر است چرا که امکان جبران اشتباه وتغییر انتخاب پس از مصرف کالا وجود دارد. اما وقتی نوبت به خرید شیرآلات با کیفیت می رسد که جنبه های مختلف فنی، کاربردی و زیبایی در آن موثر است، تصمیم گیری تخصصی تر و دشوارتر می گردد. تنوع سبک ها، مواد اولیه و آبکاری ها در کنار تنوع قیمت ها گیج کننده است. از طرفی شیرآلات اهرمی جز لوازمی است که یکبار برای مدت طولانی خریداری می شود و در نیتجه بهتر است از خرید خود راضی باشیم. اغلب افراد سوالاتی از قبیل: در زمان خرید شیرآلات استاندارد به چه نکاتی توجه کنیم؟ شیرآلات با کیفیت ایرانی را چطور تشخیص دهیم؟ با کیفیت ترین شیرآلات ایرانی کدام هستند؟ و... را از خود می پرسند. برای راهنمایی بهتر شما می توانید با کارشناسان فروش ما مشاوره رایگان داشته باشید. برای دریافت کد تخفیف عدد 1 را به شماره 09309135303 ارسال کنید .

    تأسیسات البرز
  • سامانه هوشمند  bms

    سامانه هوشمند bms

    bms یا بطور کامل building managment system یک سیستم مدیریت تجهیزات ساختمانی بر مبنای کنترل و مدیریت سیستم های سرمایش و گرمایش و روشنایی است bms دارای کابردهای فراوانی در صنعت ساختمان میباشد که از لوکس سازی گرفته تا کاهش مصرف انرژی وافزایش ایمنی و حفاظت همگی دارای ویژگیهای برگرفته از این تکنولوژی هستند bms با بکار گیری تجهیزات اتوماسیون و ابزار دقیق توانایی انجام اتوماتیک فرایند ها را ایجاد کرده و در نتیجه کنترل یک مجموعه بزرگ یا کوچک از نقطه نظر فاکتورهایی مانند سرمایش و گرمایش - آبرسانی - روشنایی -آتش نشانی -همه و همه تحت مدیریت آن قرار میگیرد bms در اتاق سرور سبب افزایش امینی اتاق سرور در ساختمان گردد که فارغ از بهینه سازی در مصرف انرژی مدیریت آسانی برای کاربران در شرایط مختلف زندگی روزمره ایجاد میکند همچنین قابل افزایش ایمنی در مقابل افزایش -ترکیدگی لوله -نشت گاز و یا اتصالی در برق را خواهد داشت bms میتواند مدیریت سیستمهای سرمایش در اتاق سرور را بدست گرفت تا هر مدیری بتواند با استاندارد های خودش توانایی تنظیم شرایط سرمایی اتاقش را داشته باشد bms یک راهکار مطمین برای مدیریت اتاق سرور است اگر بدنبال یک سیستم با کارکرد و ایمنی بالا در اتاق سرور یا دیتا سنتر تحت امرتان هستید از این نظر خیال شما را راحت مینماییم فقط کافی است یک ارتباط با ما برقرار نمایید لینک زیر خانه هوشمند را بطور مفصل برایتان شرح میدهد لینک زیر سیستم هوشمند موتورخانه ای را کاملا تشریح مینماید با این لینک مشتریان ما را مشاهده مینمایید https://pishrans.com/photo-project

    تأسیسات تهران
  • نصب  هواکش بادی  سوله  ایران

    نصب هواکش بادی سوله ایران

    گزیده فن ایرانیان با مدیریت علی میرزازاده بزرگترین تولید کننده هواکشهای بادی در ایران با بهترین کیفیت دو سر بلبرینگ نوع ورق گالوانیزه کاربرد هواکش بادی مناسب جهت تهویه هوای سالنهای صنعتی انبار ها دامداریها مرغداریها مجتمعهای تجاری بیمارستاها و مسکونی ...... با اهداف مختلفی تستفاده میشود و هوای تازه را وارد محیط کار جهت کنترل رطوبت و ایجاد جریان واینکه بو و هوای نا مطبوع را خارج میگند و با ورود هوای پاک در محیط باعث تضمین سلامت و محیط میشود هواکش بادی گزیده فن ایرانیان بدون نیاز به انرژی الکتریکی و... گزیده فن ایرانیان سایزهای هواکش بادی از 10سانتیمتر الی 100سانتیمتر بنا به در خواست مشتریان محترم میباشد

    تأسیسات تهران