چیلر

کاربرد چیلر چیست؟

سیستم های تهویه چیلر(Chiller Ventilation System) کاربرد های بسیار گسترده ای دارند که در ادامه به طور مفصل به شرح هر یک پرداخته ایم:
:
 
  • ساختمان‌ها و ادارات: چیلرها در ساختمان‌ها و ادارات برای خنک کردن هوا و ایجاد شرایط راحتی برای ساکنان و کارکنان استفاده می‌شوند.
  • صنعت: در صنایع مختلف برای خنک کردن تجهیزات و ماشین‌آلات، کنترل دما و حفظ شرایط بهینه در فرآیندهای صنعتی از چیلرها استفاده می‌شود.
  • بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی: در مراکز بهداشتی و بیمارستان‌ها، چیلر برای خنک کردن اتاق‌ها و ایجاد محیطی مناسب برای بیماران و پرسنل به کار می‌رود.
  • صنایع غذایی:  در بخش صنایع غذایی برای کنترل دما و حفظ سرمای محیط در فرآیندهای تولیدی از چیلرها استفاده می‌شود.
  • تجهیزات الکترونیکی: در سیستم‌های الکترونیکی و کامپیوتری برای خنک‌کردن تجهیزات حساس از چیلرها استفاده می‌شود.
  • تأمین سرما در تجهیزات پزشکی: در تجهیزات پزشکی حساس که نیاز به دمای دقیق دارند، چیلرها برای تأمین سرما مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • صنایع شیمیایی: در صنایع شیمیایی به منظور خنک‌کنندگی در فرآیندهای تولید محصولات شیمیایی از چیلرها استفاده می‌شود.
  • تأمین سرما در ورزشگاه‌ها و سالن‌های بزرگ:  در ورزشگاه‌ها و سالن‌های بزرگ جهت ایجاد شرایط خنک و راحت برای تماشاگران از چیلرها استفاده می‌شود.

به طور کلی، چیلرها در هر مکانی که نیاز به کنترل دما، تأمین خنکائی و حفظ شرایط محیطی مناسب باشد، مورد استفاده قرار می‌گیرند. دلیل کاربردی بودن Chiller ، امکان تنظیم جداگانه دما در هر فضا است. یعنی هر اتاق مجهز به فن کویل میتواند دما را با توجه به نیاز خود سفارشی سازی کند.
 
۱۸ دی ۱۴۰۲


محصولات مشابه
  • تخت کنار استخری  حصیری مدل هلال

    تخت کنار استخری حصیری مدل هلال

    تخت استخری مدل هلال جنس رتن حصیری بسیار با کیفیت. ضداب وافتاب وقابل شست وشو. ومناسب استخر های سرباز وسر پوشیده تخت استخری مدل هلال در دونوع قابل تنظیم. وساده. موجود میباشد تخت استخری مدل هلال. با اسکلت وسازه. الومینیوم ضدزنگ بوده واین امکان را فراهم میکند. که تحمل وزن بالای افراد را داشته باشد تخت کنار استخری جنس رتن در رنگ های مختلف موجود میباشد. وارسال فوری به سراسر کشور هم هست تنها ارسال فوری در مبلمان باغی رنجبر پخش کننده کامل تجهیزات باغی

    تأسیسات البرز
  • تولید کننده پکینگ نت اسپلش -فروش پکینگ اسپلش برج

    تولید کننده پکینگ نت اسپلش -فروش پکینگ اسپلش برج

    تولید پکینگ نت اسپلش از جنس پلی پرو پیلن PP در بلوک های 100*30*30سانت جهت استفاه در برج های خنک کننده مکعبی و کولینگ تاور های آب گردان مخروطی. پکینگ نت اسپلش تحمل آب داغ تا دمای حدود 85 درجه را دارد و این امکان را فراهم میآورد تا در صورت ایجاد رسوب بر روی پکینگ آنها را با اسید و یا واتر جت شتشو دهند. جهت خرید پکینگ در تهران و ارسال برای تمام نقاط کشور با ما در تماس باشید. برای اطلاعات بیشتر به وب سایت https://www.azintahvie.com/ مراجعه نمایید . پکینگ اسپلش (Packing Splash ): پکینگ اسپلش قطرات آب را بصورت ریز و پاششی به سمت تشتک هدایت می کند. اسپلش به معنای پاشش می باشد. پکینگ اسپلش بازده تبخیری کمتری نسبت به مدل فیلمی دارد. ضمنا پکینگ اسپلش میزان رسوب پذیری کمتری دارد. و مدت زمان تعویض آنها تقریبا طولانی تر از مدل فیلمی می باشد. پکینگ اسپلش در انواع زیر طراحی و تولید می گردد : • پکینگ نت اسپلش (Net Splash) • پکینگ تیوب اسپلش (TUBE SPLASH PACKING) • پکینگ توربو اسپلش (Turbo Splash) • پکینگ برج خنک کننده اسپلش بار (Bar spalsh fill) • پکینگ گرید اسپلش (Grid Splash) • پکینگ رندوم اسپلش یا پال رینگ (Random Splash fill) • پکینک NC و پکینگ VC

    تأسیسات تهران
  • نازل استخری کرتین

    نازل استخری کرتین

    ساخت تولید فروش و مشاوره انتخاب و نصب و خرید انواع نازل استخری، کرتین و پرده آب آبشار . جنس بدنه و ورق : استیل ۳۰۴ نگیر استخری مدل های متنوع: ساده جولیا دونا کبری مایا دلفین L C S و ... سایز و ابعاد متنوع : ۳۰ ۴۰ ... ۱۲۰ در دو رنگ نقره ای و طلایی جوش های ریز بسیار تمیز و پرداخت عالی کل کار با امکان اضافه کردن نورپردازی تمامی تجهیزات جانبی مثل پایه و پمپ ... موجود. شروع قیمت از ۳ میلیون تا ۲۶ میلیون

    تأسیسات تهران
  • منبع کویل دار ایستاده و افقی

    منبع کویل دار ایستاده و افقی

    منبع کویلی چیست؟ آذین تهویه تامین کننده انواع منبع کویل دار ایستاد و افقی تلفن بخش فروش 09194201355-اطلاعات بیشتر در وب سایت آذین تهویه به نشانی <<<< https://www.azintahvie.com/محصول/347/منبع-کویل-دار >>>>> منبع کوئلی به مجموعه ای از بدنه استوانه ای و چند لوله مسی (کویل) گفته میشود که آب داغ و بخار خروجی از دیگ بویلر وارد کویل ها شده و آب سرد ورودی به مخزن استوانه ای را گرم می کند. منبع کویلی در واقع نسل جدیدی از منبع دوجداره می باشد که هر دو برای تامین آب گرم ساختمان ها و محیط های صنعتی کاربرد دارد. البته در ساختار این دو منبع تفاوت هایی به چشم میخورد، به عبارت دیگر، اصلی ترین تفاوت منبع دوجداره با منبع کویلی (Coiled tank) در وجود دو مخزن استوانه ای تو در تو در نوع دوجداره می باشد. این درحالیست که برای منابع کویل دار تنها از یک بدنه استوانه ای استفاده شده و تبادل دما با کویل ها انجام میشود. طرز کار منبع کویل دار چگونه است؟ آب داغ و بخار تولید شده توسط بویلر و دیگ های بخار با کمک پمپ های سیرکولاتور وارد لوله های مسی یا همان کویل منبع کویلی که داخل بدنه استوانه ای قرار دار می گردد. آب سرد لوله کشی شهری توسط شیرهای یک طرفه نصب شده بر بدنه منبع وارد مخزن شده و بخاطر اختلاف دمای موجود در آب داخل لوله و مخزن، تبادل دما صورت می گیرد. نتیجه برخورد و تماس آب مخزن با این لوله ها افزایش دمای آنها به بیش از 50 درجه می باشد و در نهایت از طریق شیرهای خروجی برای مصرف آماده میشوند. آب موجود در کویل ها با از دست دادن دما مجدد به دیگ بخار برگشت داده شده و این چرخه ادامه دارد. شناخت انواع منبع کویلی با توجه به ویژگی های مورد نیاز در منابع حرارتی، در زمان تولید منبع کویلی آنها را در انواع مختلفی طراحی می کنند. به طوریکه در یک دسته بندی کلی آنها را در دو گروه منبع کویلی ایستاده و منبع کویل دار افقی تقسیم بندی می کنیم. تفاوت این دو نوع منبع کوئلی در حالت نصب بدنه استوانه ای آنها می باشد و از نظر سایر اجزا تفاوتی با هم ندارند. با توجه به محل نصب منبع و میزان فضای موجود برای قرار دادن منبع و ابعاد مورد نیاز آنها می توان یکی از این دو نوع منبع کویل دار را انتخاب نمود. در گروه بندی دیگر و با توجه به حالت نصب و قرارگیری کویل ها می توان این منابع را در دو گروه کویل حلزونی و U شکل تقسیم بندی نمود. قیمت منبع کویل دار با توجه به ظرفیت مخزن ، ضخامت ورق منبع کویل دار ، نوع لوله کویل و ضخامت لوله کویل منابع کویل دار می توان قیمت تقریبی را مشخص نمود. البته میزان گارانتی، شکل ساخت و سانزنده منبع کویلی در قیمت منابع کویل دار موثر می باشد.

    تأسیسات تهران