تعریف آسانسور

در ابتدا باید عرض کنیم که آسانسور هیدرولیک به آسانسوری گویند که با نیروی فشار روغن کار می کند. در کل سیستم های هیدرولیک سیستم هایی هستند که در آنها فشار روغن نیروی لازم را فراهم می کند. در آسانسورهای هیدرولیک قدرت اصلی که باعث حرکت عمودی کابین آسانسور به بالا یا پایین می شود از یک جک (پیستون) بالا یا پایین برنده بهمراه موتور تامین کننده قدرت ( پاوریونیت) تشکیل شده است
روش کلی کار آسانسور هیدرولیک بدین صورت است که چرخیدن موتور در پاوریونیت باعث می شود دستگاه تلمبه ، روغن را از مخزن به سیلندر پمپاژ کرده و سپس با پر شدن ظرفیت سیلندر، روغن با فشاری که در آن ایجاد می شود کابین و پیستون را به طرف بالا به حرکت در می آورد. البته زمانی که کابین آسانسور به طبقه مورد نظر می رسد سیستم مرکزی کنترل آسانسور به موتور سیگنالی برای قطع شدن پمپاژ روغن ارسال می کند که با اینکار کابین آسانسور در طبقه مربوطه می ایستد. همچنین برای پایین آمدن کابین نیز کار بدین صورت است که سیستم مرکزی کنترل به دریچه فرمان سیگنالی میفرستد که باز شود و در واقع حرکت راحت روغن در سیستم فراهم گردد و سپس سنگینی کابین موجب می شود که به پیستون(جک) و سپس به سیلندر فشار وارد شده و سپس روغن از دریچه به مخزن باز گردد و پس از آن برای توقف در یک طبقه در زمان توقف سیستم کنترل مرکزی دستور بسته شدن به دریچه را ارسال می کند و طبیعتا جریان یافتن روغن متوقف شده و کابین آسانسور در حرکت خود به سمت پایین می ایستد. با توجه به این ساختاری که عرض شد میتوان نتیجه گرفت که آسانسورهای هیدرولیک معمولا برای برای انتقال وزن ها و ظرفیت های بالا و البته در طول مسیر پایین مورد استفاده قرار می گیرند.
تصویر مرتبط
حتما می دانید که گرانروی (نرمی و چسبندگی) روغن با دماهای مختلف تغییر می کند برای همین حفظ دمای روغن در موتورخانه آسانسور هیدرولیک از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا بطور نمونه یکی از مهمترین ایراداتی که برای بعضی آسانسورهای هیدرولیکی پیش می آید در فصل زمستان بدلیل کاهش دمای محیط عمل انتقال کابین آسانسور به بالا یا پایین با مشکلاتی همراه است برای حل این مشکل باید دمای محیط را دمای نرمال بین 20 الی 35 درجه فراهم نمود و یا می توان در مخزن روغن آسانسور هیدرولیک، دستگاه گرمکن برقی قرار داد تا دمای روغن در سطح خاصی باشد و و یا اینکه می توان در فصول سرما روغن با ویسکوزیت کم استفاده نمود و در فصل گرم روغن استاندارد آسانسور مربوطه را استفاده کرد. همچنین باید توجه نمایید که موتورخانه آسانسور هیدرولیک برای جلوگیری از بالا رفتن دمای روغن باید به سیستم تهویه و همچنین پوشش عایق مجهز باشند تا اگر روغن نشت کرد جریان روغن دچار اختلال نشود..
۱۷ تیر ۱۳۹۶


محصولات مشابه
  • هیدرولیک پنوماتیک ،ابزار دقیق آراد صنعت

    هیدرولیک پنوماتیک ،ابزار دقیق آراد صنعت

    فروش کلیه ملزومات برقی سیم کابل شیر برقی واحد مراقبت و اتصالات ساخت و تعمیر انواع جک و شیر برقی

    هیدرولیک و پنوماتیک تهران
  • جک هیدرولیک,جک های یک طرفه و دو طرفه محصولات انرپک

    جک هیدرولیک,جک های یک طرفه و دو طرفه محصولات انرپک

    تامین انواع [ابزارآلات هیدرولیکی](https://armecompany.com/product-category/%d8%a7%d8%a8%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d9%87%db%8c%d8%af%d8%b1%d9%88%d9%84%db%8c%da%a9/)از معتبرترین شرکت ساخت ابزارالات هیدرولیکی دنیا انرپک (ENERPSC) اعم از : نامین و تجهیز انواع [جک هیدرولیک یک طرفه و دو طرفه](https://armecompany.com/product/%d8%ac%da%a9-%d8%a7%d9%86%d8%b1%d9%be%da%a9/) در مدل های RC-RCH-RCS-RCM-RR از تناز 10تن تا تناژ 200 تن و در کورس های مختلف از 15 میلی متر تا 200 میلی متر جک هیدرولیک راجب کارکرد یک دستگاه مکانیکی است که از قدرت هیدرولیک برای ایجاد نیرو و حرکت استفاده می‌کند. جک هیدرولیک از اصول پرکاربرد فیزیکی مانند قانون پاسکال برای تقویت نیرو استفاده می‌کند. [برند Enerpac](https://armecompany.com/brand/enerpac/) ، که یک شرکت آمریکایی است، در زمینه تولید و عرضه تجهیزات هیدرولیکی مطرح است. آن‌ها محصولاتی مانند جک هیدرولیک، پمپ هیدرولیک، سیلندرهای هیدرولیک و سایر تجهیزات مربوط به هیدرولیک را تولید می‌کنند. جک هیدرولیک انرپک با کیفیت بالا و قابلیت اعتماد برای کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این جک‌ها به طور عمده در صنعت ساختمانی، خودروسازی، تعمیر و نگهداری و سایر صنایع استفاده می‌شوند. طراحی محکم، عملکرد قوی و کارایی بالا، از ویژگی‌های برجسته این جک‌ها محسوب می‌شود. از آنجا که جک هیدرولیک به واسطه قدرت هیدرولیک عمل می‌کند، قابلیت ایجاد نیروی بالا و کنترل دقیق حرکت را فراهم می‌کند. بسته به نوع و طراحی جک، می‌تواند بارهای سنگین را بلند و جابه‌جا کند یا برای کارهای دقیق و حساس مورد استفاده قرار گیرد. جک هیدرولیک Enerpac معمولاً با استفاده از یک پمپ هیدرولیک فشار زیادی ایجاد می‌کند، که توسط سیالی مانند روغن هیدرولیک منتقل می‌شود. سیال به یک سیلندر هیدرولیک منتقل می‌شود و باعث حرکت پیستون درون سیلندر و بلند شدن بار می‌شود. به طور کلی، جک هیدرولیک Enerpac با قدرت، کارایی و کیفیت ساخت برجسته خود، به عنوان یک ابزار مهم در بسیاری از صنایع شناخته می‌شود.

    هیدرولیک و پنوماتیک تهران
  • شیر توپی tork

    شیر توپی tork

    شیر توپی (سه تیکه و دو تیکه) شیر توپی (سه تیکه و دو تیکه) شیر توپی (سه تیکه و دو تیکه) جنس بدنه: استیل 304-316 فشار کاری 0bar ....63 bar حرارت کاری:30-.....210+ درجه موارد مصرف: صنعت پتروشیمی. صنایع غذایی و..... کنترل کننده های ترکیبی نماینده انحصاری محصولات tork-valvos در ایران. تهیه و توزیع انواع تجهیزات پنوماتیک وهیدرولیک. انواع سیلندرها شیرالات واحد مراقبت اتصالات و ........... شیرهای برقی2-2، دیافراگمی، سوزنی. اکچیتورهای برقی و بادی شیرهای توپی سه تیکه و دو تیکه، فلنچی شیرهای پروانه ایی ،ویفری، فلنچی، لاگ، تفلون،سیلیکون پوزیشنر 20-4 میلی امپر 3تا 15 psi شیرهای پیستونی واحد مراقبت شلنگ-اتصالات وشیرهای کتابی جک های dnc جک های هیدرولیک اکومولاتور بالن و بلدر hydac- olayer- epi شارژ اکومولاتور گیج- رگولاتور- فیلتر

    هیدرولیک و پنوماتیک تهران
  • اکچیوتور های پنوماتیک

    اکچیوتور های پنوماتیک

    فروش ویژه ی اکچیوتر های bray و keystone و Elomatic و air torque و flowserve و amri.ksb و alpha air و penuval با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت موجود در بازار. اکچیتور پنوماتیک یا همان اکچویتور بادی، نوعی عملگر محبوب و پرفروش است که انرژی هوای فشرده کمپرسور هوا را به حرکت دورانی (rotary) یا خطی (liner) تبدیل می کند، بدین ترتیب با قرار دادن این نوع اکچویتورها بر روی ولو هایی که به صورت دستی عمل می کنند و با داشتن منبع تولید هوای فشرده (کمپرسور باد) می توان این شیرها را توسط انرژی باد کنترل کرد. همچنین، میتوان با قرار دادن شیر برقی نامور بر روی اکچویتور پنوماتیک (بادی)، این اکچویتورها و در نهایت ولو ها را به صورت فرمان برقی از اتاق کنترل و یا کنار ولو کنترل کرد. ولوس برند شناخته شده در سطح بازار است که از محصولات با کیفیت کشور ترکیه محسوب شده و با دارا بودن استاندارد های مورد نظر می تواند انتخاب خوبی برای مصارف صنعتی باشد. پنوال با در نظر گرفتن تمامی استاندارد های کیفی و با الهام از این برند، محصولاتی با کیفیت کاملا مشابه را تولید نموده و با قیمت رقابتی به مشتریان ارائه میدهد.

    هیدرولیک و پنوماتیک تهران