کاربرد بوستر گاز در صنعت هواپیمایی و پتروشیمی

یونیت‌های بوستر گاز، تجهیزات بسیار حائز اهمیتی در صنایع مختلف می‌باشند که برای افزایش فشار گازها به کار می‌روند. این یونیت‌ها از بوسترهای هسکل آمریکا و شاین ایست تایوان بهره می‌برند و از سیلندرهای گازی صنعتی مانند آرگون، هلیوم، ازت و سایر گازهای مشابه برای تزریق کنترل شده گازها به سیستم‌ها و فرایندهای تولیدی شیمیایی و آزمایشگاهی استفاده می‌نمایند. در این مقاله، به کاربردها و عملکرد یونیت‌های بوستر گاز پرداخته و نقش آن‌ها در افزایش فشار گازها و تقویت فشار گازهای قابل اشتعال را بررسی می‌کنیم.

 کاربردهای یونیت‌های بوستر گاز

یونیت‌های بوستر گاز در صنایع مختلف و زمینه‌های گوناگون کاربرد دارند. در زیر به برخی از کاربردهای اصلی آن‌ها پرداخته خواهد شد:

 1. تزریق کنترل شده گازها به سیستم‌ها و فرایندهای تولیدی شیمیایی و آزمایشگاهی

یکی از کاربردهای اصلی یونیت‌های بوستر گاز، تزریق کنترل شده گازها به سیستم‌ها و فرایندهای تولیدی شیمیایی و آزمایشگاهی است. این گازها می‌توانند شامل آرگون، هلیوم، ازت و دیگر گازهای صنعتی باشند. با تزریق این گازها به فرایندهای مختلف، فشار و ترکیبات گازی در داخل سیستم‌ها کنترل می‌شوند و فرایندها بهبود یافته و بهینه‌تر اجرا می‌شوند.

2. تست قطعات صنعتی با فشار گاز

یونیت‌های بوستر گاز برای تست قطعات صنعتی با فشار گاز نیز استفاده می‌شوند. این قطعات ممکن است شامل شیرهای سرچاهی، شیرهای اطمینان و دیگر اجزای مکانیکی باشند که نیاز به تست و ارزیابی دارند. با استفاده از یونیت‌های بوستر گاز، فشار مورد نیاز برای تست این قطعات فراهم می‌شود و از کارایی و کیفیت آن‌ها اطمینان حاصل می‌شود.

 3. تقویت فشار گازهای قابل اشتعال

یونیت‌های بوستر گاز به عنوان تجهیزات مهمی برای تقویت فشار گازهای قابل اشتعال مانند اکسیژن و هیدروژن عمل می‌کنند. این گازها بسیار حساس و خطرناک هستند و نیاز به فشار و تزریق دقیق دارند. با استفاده از یونیت‌های بوستر گاز، فشار این گازها افزایش می‌یابد و می‌توانند به طور ایمن در فرایندها و تولیدات مختلف مورد استفاده قرار گیرند.

 نتیجه‌گیری

یونیت‌های بوستر گاز با استفاده از بوسترهای هسکل آمریکا و شاین ایست تایوان و سیلندرهای گازی صنعتی مانند آرگون، هلیوم و ازت، نقش حیاتی در افزایش فشار گازها و تزریق کنترل شده گازها به سیستم‌ها و فرایندهای مختلف دارند. این یونیت‌ها در تست قطعات صنعتی و تقویت فشار گازهای قابل اشتعال نیز کاربرد دارند و از اهمیت بسزایی در صنیع مختلف برخوردارند.
 


۱۲ مهر ۱۴۰۲


محصولات مشابه
  • جک ریلی ICARO BFT ایتالیا جک ریلی ایکارو 09128509719

    جک ریلی ICARO BFT ایتالیا جک ریلی ایکارو 09128509719

    جک صنعتی ایتالیایی icaro یک محصول از جک های الکترومکانیک برای درب های نیمه صنعتی و صنعتی سنگین وزن می باشد . در منازل مسکونی، واحد های تجاری و حتی واحدهای نیمه صنعتی که به دلیل محدودیت در فضا امکان نصب درب لولایی و جک الکتروهیدرولیک و الکترومکانیک نیست درب ریلی صنعتی ICARO راه حل مناسبی می باشد جک صنعتی ICARO ایتالیا دارای پوسته گیربکس از جنس آلومینیوم و کاور فوقانی آن از ABS مقاوم می باشد که استقامت بالایی دارد . درب ریلی صنعتی icaro ایتالیا یا درب کشویی برقی دارای 3 سال گارانتی می باشد. جک ریلی ICARO ساخت کشور ایتالیا وزن درب : حداکثر 2000 کیلوگرم عرض درب : حداکثر 16 متر ولتاژ : 230 ولت سرعت باز شوندگی درب : 9متر بر دقیقه

    هیدرولیک و پنوماتیک تهران
  • پمپ هیدرولیک rexroth پدیده هیدرولیک پنوماتیک

    پمپ هیدرولیک rexroth پدیده هیدرولیک پنوماتیک

    پمپ هیدرولیک rexroth پدیده هیدرولیک پنوماتیک قویترین ارایه دهنده ی قطعات REXROTH در ایران تقدیم مینماید با کیفیت ترین قطعات هیدرولیک از کمپانی رکسرود تقدیم می کند پاورپک هیدرولیک رکسرود ، شیر هیدرولیک رکسرود ، شیر فشارشکن هیدرولیک رکسرود ، جک هیدرولیک رکسرود ، عملکردی بسیار قدرتمند در شرایط کاری دشوار و به همین سبب ایده آل برای سیکل های کاری طولانی، تولید شده با آخرین تکنولوژی روز دنیا و به همین سبب ایده آل برای سیستم های حرفه ای و پیچیده، راندمان کاری و طول عمر مفید بالا، ارایه شده در سایزهاو مشخصات فنی گوناگون به سبب پوشش دهی کامل نیازهای هیدرولیک سیستم، بسیار قابل اطمینان و ایمن،با توجه به نقش استراتژیک پمپ هیدرولیک در مدار هیدرولیک و تنوع بالا در حیطه ی پمپ ها لازم به توضیح است در گروه های پمپ هیدرولیک دنده ای ، پمپ هیدرولیک پره ای ، پمپ هیدرولیک پیستونی توانمندی ارایه ی سایزها و فشار های مختلف را دارا هستیم . بدیهی است به جهت بهره گیری از انبار قطعات تقریبا کامل قابلیت تعمیر پمپ هیدرولیک در تمامی سری ها با تعویض قطعات به سبب اتکا به دانش فنی موجود در مجموعه ی پدیده هیدرولیک پنوماتیک وجود دارد . ما همواره مشاوری متعهد و متحدی وفادار برای شما باقی میمانیم https://www.hydpadideh.ir/

    هیدرولیک و پنوماتیک تهران
  • جک (سیلندر)قلمی فستو مدل DSNU-25-25-PPV-A با کد فنی 33975

    جک (سیلندر)قلمی فستو مدل DSNU-25-25-PPV-A با کد فنی 33975

    جک (سیلندر)قلمی فستو مدل DSNU-25-25-PPV-A با کد فنی 33975 جک قلمی پنوماتیک DSNU و فنر برگشت ESNU فستو یکی از انواع جک های قلمی است که در بازار ایران بسیار پر فروش و کارآمد است. این جک بر اساس استاندارد مشترک اروپایی ساخته شده و به لحاظ کیفیت سرآمد انواع جک های قلمی با برند های مختلف می باشد. جک قلمی با قطر ۲۵ میلی متر کورس 25 میلی متر اگر ترمز ثابت باشد حرف P و اگر قابل تنظیم باشد PPV را انتخاب می کنیم. حرف A در انتهای کد محصول به معنای تعبیه شدن مگنت در داخل پیستون جک می باشد. سایز رزوه پیستون M10X1.25 فشار عملیاتی :1 تا 10 بار دمای کاری : 20-....80 درجه سانتی گراد برای استعلام قیمت و خرید جک (سیلندر)قلمی فستو مدل DSNU-25-25-PPV-A با کد فنی 33975 با قیمت مناسب به فروشگاه آراد صنعت مراجعه کنید. خرید بدون واسطه، لیست قیمت به روز، ارسال به سراسر کشور

    هیدرولیک و پنوماتیک تهران
  • بوستر گاز اکسیژن

    بوستر گاز اکسیژن

    پارت پترو کالا به عنوان مرکز طراحی و ساخت و تامین دستگاه های تست فشار قوی اعم از تست هیدرواستاتیک و تست با گاز و دستگاه های شارژ سیلندرهای گازی تنفسی و گازی و غیره، انواع بوستر گاز را جهت تقویت فشار انواع گازها ارائه می نماید. بوستر گاز وسیله ایی است برای تقویت فشار انواع گازها مانند اکسیژن، هیدروژن، آرگون، هلیوم، ازت و . . . جهت انجام تست و یا شارژ سیلندرها. از بوستر اکسیژن برای شارژ کپسول و سیلندرها تنفسی هواپیما و غواصی استفاده می شود. بوستر گاز نوعی کمپرسور فشار قوی می باشد. بوستر های گاز در سه نوع مختلف قابل ارائه هستند : 1- بوستر گاز تک مرحله ایی Single Acting - Single Stage 2- بوستر گاز تک مرحله ایی دو طرفه Double Acting - Single Stage 3- بوستر گاز دو مرحله ایی دو طرفه Double acting - Double Stage انواع بوستر اکسیژن بوستر هیدروژن بوستر گاز نیتروژن موجود می باشد. بوستر گاز از فشار 16 bar تا 800 bar توسط پارت پترو کالا قابل ارائه می باشد. جهت کسب اطلاع بیشتر از قیمت و موجودی با پارت پترو کالا تماس حاصل فرمایید.

    هیدرولیک و پنوماتیک تهران