برج خنک کننده چیست؟

   برج خنک کننده چیست؟
  برج خنک کننده 
  دستگاه
  در قرن نوزدهم میلادی، دستگاهی پر کاربرد به نام  برج خنک کننده  به منظور کاهش فشار وارده بر موتور بخار استفاده می گردید. حضور این دستگاه در آغاز انقلاب صنعتی اروپا بسیار کاربردی بود و با افزایش میزان حضور صنعت در زندگی انسان ها کاربرد آن روز افزون گردید

برج خنک کننده چیست؟

در ساختمان ها و مراکز مهم صنعتی، از  برج خنک کننده  برای دفع حرارت تولید شده از ساز و کار دستگاه ها  استفاده می شود. سیستم موجود در برج خنک کننده  بر پایه تبرید و تهویه محیط فعالیت می کند. میزان آب مصرفی در این دستگاه بسیار محدود است و تنها در حدود 5 درصد آب مصرفی در مرکز را شامل می شود. فرایند تبخیر در دستگاه خنک کننده به منظور دفع گرمای اضافه موجود در فضا صورت می گیرد.

تاریخچه برج خنک کننده
در قرن نوزدهم میلادی، دستگاهی پر کاربرد به نام برج خنک کننده  به منظور کاهش فشار وارده بر موتور بخار استفاده می گردید. حضور این دستگاه در آغاز انقلاب صنعتی اروپا بسیار کاربردی بود و با افزایش میزان حضور صنعت در زندگی انسان ها کاربرد آن روز افزون گردید. در شهرهای بزرگ در آن زمان، از برج خنک کننده  به علت کمبود منابع استفاده می کردند. با آغاز قرن بیستم، بسیاری از مناطق کم آب اروپا از این دستگاه استفاده کردند. علت این امر نیاز این مناطق به ذخیره منابع و استفاده از دستگاه هایی با این توانایی بود.  قوانینی برای استفاده بهتر از این دستگاه ها در این کشورها وضع گردید و با این قوانین مشکلات کمتری برای مردم ایجاد شد. سیستم این نوع  برج خنک کننده  اولیه بسیار ساده و کاربردی بود. به طوری که همه افراد به راحتی می  توانستند با این دستگاه ها برای پیشبرد صنعت در منطقه خود، کار کنند.




کاربرد برج خنک کننده
خنک کردن آب، یکی از مهم ترین رسالت های این دستگاه است و در کنار آب می توان از این دستگاه برای کاهش دمای هر نوع مایع و سیالی که نیاز به خنک شدن دارد استفاده کرد. در صنایع مختلف از برج خنک کننده  برای پایین آوردن ظرفیت گرمایی مواد استفاده می کنند. ظرفیت برج خنک کننده،  در محدوده بسیار بالایی قرار دارد و برای تعیین ظرفیت آن از واحد کیلو وات استفاده می گردد.


روش کار برج خنک کننده
بر اساس فصول مختلف، نحوه عملکرد این خنک کننده تغییر می کند. در فصل زمستان شاهد عملکرد متفاوتی در این دستگاه نسبت به زمستان خواهید بود.آب در برج خنک کننده  با فشار به بخش نازل این دستگاه وارد می شود و به سرعت آب افزوده می گردد. پس از افزایش سرعت آب در این مرحله به علت گذر از ناحیه نازل ها، مقداری از فشار آن کاسته شده و به پکینگ مدیا می رسد. پس از گذر از این ناحیه آب با هوا تماس پیدا می کند و فرایند تبخیر در این مرحله صورت می گیرد. بخشی از آب که تبخیر نشده است در این مرحله، در دستگاه ذخیره می گردد و برای فرآیند های دیگری مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع برج خنک کننده
خنک کننده مدار بسته و مدار باز.
خنک کننده مدار باز:  در این نوع دستگاه،  نوعی سیستم با سیکل باز مورد استفاده قرار میگیرد و از مزایای آن می توان به میزان راندمان بالای حرارتی آن اشاره کرد. از دیگر مزایای آن قیمت پایین این نوع دستگاه است و از معایب آن می توان به رسوب شدید مواد در آن ها اشاره کرد.


 


۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱


محصولات مشابه
  • فروش دریپر میخی گلخانه

    فروش دریپر میخی گلخانه

    شرکت گرین آذین انواع دریپرخارجی و ایرانی میخی گلخانه با بهترین کیفیت دریپرهای میخی از یک بدنه پلاستیکی و یک فیلتر داخلی تشکیل شده اند. آب از طریق لوله های جانبی به داخل دریپرها وارد می شود و سپس از طریق فیلتر عبور می کند. میزان دبی خروجی از هر دریپر میخی می تواند متفاوت باشد . انتخاب نوع دریپر با دبی مناسب، به نوع گیاه، نیاز آبی آن و فاصله بین بوته ها بستگی دارد. استفاده از سیستم آبیاری قطره ای با دریپرهای میخی، نیاز به آبیاری دستی را از بین می برد و در وقت و هزینه شما صرفه جویی می کند. مناسب برای کشت انواع صیفی جات، گل رز و توت فرنگی آبیاری دقیق کاهش رشد علف های هرز قابلیت نصب آسان ارسال به تمام نقاط کشور برای ثبت سفارش و استعلام قیمت محصول و سایر محصولات با کارشناس ما در شرکت گرین آذین در ارتباط باشید.

    متفرقه تهران
  • ترنسمیتر فشار - Pressure Transmitter

    ترنسمیتر فشار - Pressure Transmitter

    Pressure Transmitter Manufacturer: DIFACO, IRAN Dibagaran Farayand Engineering Company (DIFACO) aims to provide engineering services, production and supply of nstrumentation and process control equipment and operates in three departments of design and engineering, production and trade, and after years of continuous activity in major industries such as oil, gas , Petrochemical, Cement Industries, Water and Sewerage Industrie etc. has identified the needs of the above industries and has equipped and trained its various units according to the needs of these industries and during its activity, has been able to carry out several projects. To perform successfully in the above industries.

    متفرقه تهران
  • فروش ژئوممبران ورق استخری

    فروش ژئوممبران ورق استخری

    عرضه و فروش ویژه ورق ژئوممبران استخری از عرض 3 الی 7 متر مزایای منحصر به فرد ورق ژئوممبران: - نفوذ ناپذیری صد در صد ضد جلبک - مقاومت بالا در برابر دمای 40- درجه الی 70+ درجه سانتی گراد - ارزان تر بودن قیمت آن نسبت به بتن( نصف هزینه سنگ و سیمان) فروش لوله و اتصالات پلی اتیلن فروش ژئوتکستایل در گرماژهای 250، 300، 350، 400، 230 و .... با رنگ‌های مشکی، کرم و سبز در عرض 3 و 4 متر با ضمانت نامه ده ساله و خدمات پس از فروش جهت نصب استخرهای پلیمری ذخیره آب و پرورش ماهی نصب و اجرا با دستگاهای خارجی و پشرفته توسط کادری حرفه‌ای و مجرب با مناسب ترین قیمت و بالاترین کیفیت

    متفرقه اصفهان
  • میزگردان قطر 60، سرعت متغیر قابل تنظیم، دارای ریموت دو جهت

    میزگردان قطر 60، سرعت متغیر قابل تنظیم، دارای ریموت دو جهت

    میزگردان کیمیا قطر 60 سانتی متر، سرعت متغیر قابل تنظیم، دارای ریموت دو جهت فروش انواع: پایه گردان کیک - استند گردان کتاب - استند گردان موبایل - پایه گردان دکوری - پایه گردان دوربین - پایه گردان ویترینی - صفحه گردان میز - صفحه گردان ویترین - استند رول آپ گردان - استند گردان برقی - استند گردان دیش - استند گردان رومیزی - استند گردان فروشگاهی - استند گردون عینک -میز گردان شیشه ای-میز گردان صنعتی- میز گردان نمایشگاهی-میز وسط مبل گردان-میز عکاسی 360 درجه -پایه عکاسی 360 درجه . میز گردان فلزی ، قطر 60/15/30/45/100 سانت، وزن قابل تحمل تا 120 kg ، تمام اتوماتیک ، فرمان به دوربین عکاسی عکس 360 چیست؟ عکسی که کاربر می تواند با حرکت دادن ماوس بر روی موضوع، آن را به صورت 360 (حجم دار) ببیند. نحوه کارکرد میز عکاسی 360 درجه این میز با تعیین تعداد فریم مورد نیاز برای عکاسی در یک دور کامل ، تعیین مقدار زمان مکث بین هر موقعیت ( جهت شارژ) توسط کاربر، شروع به کار نموده و با چرخش مرحله ای موضوع مورد نظر، فرمانهای متوالی را به دوربین عکاسی جهت فوکوس و شات صادر می نماید . کاربرد عکس های 360 درجه : نمایش کالاهای فروشگاههای اینترنتی | تبلیغات دیجیتال | غرفه ها و فروشگاههای دارای مانیتور تبلیغاتی | ایمیل مارکتینگ | CD های تبلیغاتی فروشگاههای اینترنتی محصولات | لوازم خانگی | پوشاک و چرم | اجناس صنعتی | کالای دیجیتال (موبایل و لب تاب) | جواهرآلات و زینت آلات | تهیه مدلهای آرایشگاهی زنانه و مردانه | تهیه مدلهای 360 محصولات صنعتی برند KIMIA , کیمیا وزن (گرم) 15000 کشور سازنده ایران ابعاد 14x60x60cm اطلاعات تکمیلی نوع میز دور متغیر | نوع کلید ریموت دو جهت | وزن قابل تحمل 120000 گرم | سرعت دورانی از 0.3 تا 2 دور بر دقیقه شرایط محیطی - قطر میزگردان 60 سانتی متر حرکت میزگردان دور متغیر ریموت کنترل دارای ریموت دو جهت زمان ارسال 1 روز کاری گارانتی گارانتی 12 ماهه

    متفرقه تهران