برج خنک کننده چیست؟

   برج خنک کننده چیست؟
  برج خنک کننده 
  دستگاه
  در قرن نوزدهم میلادی، دستگاهی پر کاربرد به نام  برج خنک کننده  به منظور کاهش فشار وارده بر موتور بخار استفاده می گردید. حضور این دستگاه در آغاز انقلاب صنعتی اروپا بسیار کاربردی بود و با افزایش میزان حضور صنعت در زندگی انسان ها کاربرد آن روز افزون گردید

برج خنک کننده چیست؟

در ساختمان ها و مراکز مهم صنعتی، از  برج خنک کننده  برای دفع حرارت تولید شده از ساز و کار دستگاه ها  استفاده می شود. سیستم موجود در برج خنک کننده  بر پایه تبرید و تهویه محیط فعالیت می کند. میزان آب مصرفی در این دستگاه بسیار محدود است و تنها در حدود 5 درصد آب مصرفی در مرکز را شامل می شود. فرایند تبخیر در دستگاه خنک کننده به منظور دفع گرمای اضافه موجود در فضا صورت می گیرد.

تاریخچه برج خنک کننده
در قرن نوزدهم میلادی، دستگاهی پر کاربرد به نام برج خنک کننده  به منظور کاهش فشار وارده بر موتور بخار استفاده می گردید. حضور این دستگاه در آغاز انقلاب صنعتی اروپا بسیار کاربردی بود و با افزایش میزان حضور صنعت در زندگی انسان ها کاربرد آن روز افزون گردید. در شهرهای بزرگ در آن زمان، از برج خنک کننده  به علت کمبود منابع استفاده می کردند. با آغاز قرن بیستم، بسیاری از مناطق کم آب اروپا از این دستگاه استفاده کردند. علت این امر نیاز این مناطق به ذخیره منابع و استفاده از دستگاه هایی با این توانایی بود.  قوانینی برای استفاده بهتر از این دستگاه ها در این کشورها وضع گردید و با این قوانین مشکلات کمتری برای مردم ایجاد شد. سیستم این نوع  برج خنک کننده  اولیه بسیار ساده و کاربردی بود. به طوری که همه افراد به راحتی می  توانستند با این دستگاه ها برای پیشبرد صنعت در منطقه خود، کار کنند.




کاربرد برج خنک کننده
خنک کردن آب، یکی از مهم ترین رسالت های این دستگاه است و در کنار آب می توان از این دستگاه برای کاهش دمای هر نوع مایع و سیالی که نیاز به خنک شدن دارد استفاده کرد. در صنایع مختلف از برج خنک کننده  برای پایین آوردن ظرفیت گرمایی مواد استفاده می کنند. ظرفیت برج خنک کننده،  در محدوده بسیار بالایی قرار دارد و برای تعیین ظرفیت آن از واحد کیلو وات استفاده می گردد.


روش کار برج خنک کننده
بر اساس فصول مختلف، نحوه عملکرد این خنک کننده تغییر می کند. در فصل زمستان شاهد عملکرد متفاوتی در این دستگاه نسبت به زمستان خواهید بود.آب در برج خنک کننده  با فشار به بخش نازل این دستگاه وارد می شود و به سرعت آب افزوده می گردد. پس از افزایش سرعت آب در این مرحله به علت گذر از ناحیه نازل ها، مقداری از فشار آن کاسته شده و به پکینگ مدیا می رسد. پس از گذر از این ناحیه آب با هوا تماس پیدا می کند و فرایند تبخیر در این مرحله صورت می گیرد. بخشی از آب که تبخیر نشده است در این مرحله، در دستگاه ذخیره می گردد و برای فرآیند های دیگری مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع برج خنک کننده
خنک کننده مدار بسته و مدار باز.
خنک کننده مدار باز:  در این نوع دستگاه،  نوعی سیستم با سیکل باز مورد استفاده قرار میگیرد و از مزایای آن می توان به میزان راندمان بالای حرارتی آن اشاره کرد. از دیگر مزایای آن قیمت پایین این نوع دستگاه است و از معایب آن می توان به رسوب شدید مواد در آن ها اشاره کرد.


 


۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱


محصولات مشابه
  • فنس شیراز، تولید انواع فنس و توری حصاری با کیفیت و قیمت مناسب

    فنس شیراز، تولید انواع فنس و توری حصاری با کیفیت و قیمت مناسب

    کارخانه تولیدی فنس شیراز با بیش از 10 سال سابقه فعالیت در زمینه تولید انواع فنس و توری حصاری، یکی از پیشگامان این صنعت در شهر شیراز و جنوب کشور می‌باشد. این کارخانه با بهره‌گیری از دستگاه‌های تمام اتوماتیک و استفاده از مواد اولیه باکیفیت، انواع فنس را در ابعاد و ارتفاع‌های مختلف تولید می‌کند. **انواع فنس‌های تولیدی این کارخانه عبارتند از:** فنس حصاری فنس باغی فنس مرغی فنس گابیون پایه فنس درب فنسی مش **فنس حصاری** یکی از پرکاربردترین انواع فنس می‌باشد که برای حصارکشی زمین‌های کشاورزی، باغ‌ها، ساختمان‌ها و... استفاده می‌شود. این فنس از مفتول‌های گالوانیزه تشکیل شده است و در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی مقاوم می‌باشد. **فنس باغی** نیز یکی از انواع فنس‌های پرکاربرد می‌باشد که برای حصارکشی باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی استفاده می‌شود. این فنس از مفتول‌های گالوانیزه با چشمه‌های بزرگ‌تر از فنس حصاری تشکیل شده است و به همین دلیل دید بهتری را از محیط اطراف فراهم می‌کند. **فنس مرغی** برای نگهداری و محافظت از طیور استفاده می‌شود. این فنس از مفتول‌های گالوانیزه با چشمه‌های کوچک تشکیل شده است و به همین دلیل از ورود حیوانات و حشرات به داخل قفس جلوگیری می‌کند. **فنس گابیون** یک نوع حصارکشی است که از توری‌های سیمی پر شده از سنگ یا بتن تشکیل شده است. این نوع حصارکشی به دلیل استحکام و زیبایی بالا، در بسیاری از پروژه‌های عمرانی و ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. **پایه فنس** برای نصب فنس‌های حصاری و باغی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پایه‌ها از جنس‌های مختلف مانند فلز، چوب و بتن ساخته می‌شوند. **درب فنسی** برای ورود و خروج از محوطه‌های محصور شده با فنس استفاده می‌شود. این درب‌ها در انواع مختلف لولایی، کشویی و پارکینگ‌ای تولید می‌شوند. **مش یک** نوع توری فلزی با چشمه‌های بزرگ است که برای کاربردهای مختلفی مانند ساخت داربست، لانه‌سازی حیوانات و... استفاده می‌شود. کارخانه تولیدی فنس شیراز با بهره‌گیری از کادری مجرب و متخصص و استفاده از دانش روز، محصولاتی با کیفیت و قیمت مناسب را به مشتریان خود عرضه می‌کند. این کارخانه آماده ارائه خدمات به مشتریان در سراسر کشور می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید.

    متفرقه فارس
  • کنترلر ویبره کاسه ای صنعتی اتوماتیک 380 ولت

    کنترلر ویبره کاسه ای صنعتی اتوماتیک 380 ولت

    ⚙️کنترلر ویبره vibration controller ⚙️ انواع کنترلرهای ویبراتورهای کاسه ای و خطی ترانسی صنعتی -کنترل نرم و دقیق میزان ارتعاش -راه اندازی نرم -ورودی مالتی سنسور NPN - PNP -امکان روشن و خاموش خارجی از طریق PLC -دارای تغذيه ایزوله داخلی 24 ولت (تغذیه سنسور ) - ورودی 4 تا 20 میلی آمپر و 0 تا 5 و 0 تا 10 ولت ایزوله جهت کنترل میزان ارتعاش از طریق PLC -ولوم 10 دور مالتی ترن دقیق -تایمر روشن و تایمر خاموش مجزای داخلی با 2 ولوم قابلیت تنظیم جهت سورت اتومات محصول -نمایشگر روشن و خاموش بودن سنسور - در جریان های 2 تا 100 آمپر صنعتی برای صنایع سبک سنگین و فوق سنگین توان های 400 وات تا 40 کیلو وات -ولتاژ تگ فاز 220 ولت و دو فاز 380 ولت -نوع دو کانال کنترل همزمان ویبره کاسه ای و خطی بصورت مجزا • www.feedercontrol.ir • +989120882642 • +989133195702 ????⚙️???? ⚙️ vibration controller ⚙️ Types of controllers for bowl and linear industrial transformer vibrators - Soft and accurate control of the amount of vibration - Soft launch - NPN - PNP multi sensor input -Possibility of turning on and off externally through PLC - With 24 volt internal isolated power supply (sensor power supply) - Input 4 to 20 mA and 0 to 5 and 0 to 10 volts isolated to control the amount of vibration through PLC -Volume 10 accurate multitrain rounds - Separate internal on timer and off timer with 2 adjustable volumes for automatic product sorting - Sensor on and off display - In industrial currents of 2 to 100 amperes for light heavy and super heavy industries, powers of 400 watts to 40 kilowatts - The tag voltage is 220 volts and two phases is 380 volts Two-channel type of simultaneous bowl and linear vibration control +989120882642 +989133195702 www.feedercontrol.ir @feeder.controller Manager.naderi@gmail.com کنترلر سرعت و قدرت ویبراتور های کاسه ای و خطی ارتعاشی ترانس – مگنتی کاملا اتوماتیک بدون نیاز به PLC قابلیت اتصال انواع سنسور های صنعتی PNP-NPN دارای دو تایمر داخلی جهت تنظیم دقیق روشن و خاموش شدن اتوماتیک ویبره تکنولوژی ایتالیا مدار راه انداز نرم مالتی سنسور PNP-NPN منبع تغذیه داخلی 24 ولت جهت تغذیه سنسور تایمر قابل تنظیم زمان روشن شدن ویبره تایمر قابل تنظیم زمان خاموش شدن ویبره خروجی خطی یکنواخت و بالاترین خروجی قطعه در دقیقه نوع تک فاز 220 ولت نوع مالتی ولتاژ 220 الی 380 ولت کاملا صنعتی کنترلر ویبره دو فاز 380 ولتی صنعتی فول اتوماتیک مخصوص انواع ویبراتورهای صنعتی کاسه ای یت خطی بزرگ با جریان خروجی 10 آمپر -بالاترین قطعه در دقیقه -خروجی با راه اندازی نرم soft starting -امکان کنترل روشن و خاموش از طریق رله خارجی plc -امکان نصب انواع سنسور در ورودی جهت روشن وخاموش اتوماتیک -عدم نیاز به تغذیه خارجی و ولتاژ داخلی 24 ولت جهت تغذیه سنسور -دارای تایمر روشن و خاموش مجزا با قابلیت تنظیم ولوم تا 30 ثانیه -قابلیت تحمل پیک های جریانی تا 30 آمپر و پیک های ولتاژی تا 1000 ولت

    متفرقه اصفهان
  • خرید و فروش  گلیسیرین

    خرید و فروش گلیسیرین

    خرید و فروش گلیسیرین از نوع دارویی ، فارماگرید، گلیسیرین خوراکی، گلیسیرین آرایشی و بهداشتی در شرکت بازرگانی نوین سپهر سانیار واردکننده مواد اولیه شیمیایی صنایع غذایی، دارویی، شوینده، آرایشی و بهداشتی، رنگ و رزین از جمله واردکننده گلیسیرین . گلیسیرین در بشکه های 250 کیلویی محصول کی ال کی مالزی در انبار شورآباد تهران موجود است. جهت اطلاع از قیمت گلیسیرین ، کاربرد و آنالیز این محصول و خرید و فروش گلیسیرین با بخش فروش شرکت نوین سپهر سانیار تمس بگیرید. سایت شرکت نوین سپهر سانیار : www.sunnyar.com سایر محصولات : اسید استئاریک 1801 اسید استئاریک 1802 اسید استئاریک 1810 فنول (فنل) سوربیتول گلوکونات سدیم و...

    متفرقه اصفهان
  • تعمیر جک پارکینگی در تهران 26764001

    تعمیر جک پارکینگی در تهران 26764001

    تعمیر جک پارکینگ شبانه روزی در تمام نقاط تهران توسط تکنسین های دوره دیده جک پارکینگ در دایان درب دیبا مرکز تخصصی خدمات پس از فروش و تعمیرات تخصصی و نمایندگی خدمات جک پارکینگ بی اف تی تعمیر جک پارکینگ فک تعمیر جک پارکینگی سیماران خدمات جک بازویی محصولات جک پارکینگی ایرانی و سیماران و ایتالیایی و وی 2 در مناطق سعادت آباد ،شهرک غرب ، جنت آباد ، شهران ، بلوار فردوس ، صادقیه، تهرانسر تکنیسین دوره دیده در تمام نقاط شهر آماده پاسخگویی و خدمت به مشتریان محترم برند های سیماران و آریا و باروس و پویا در و فک FAAC ایتالیا در تهران است . 44111025 - 26764001

    متفرقه تهران