انواع دیمر


در طراحی تاسیسات الکتریکی هرکجا که نیاز به تغییر سطح روشنایی باشد، از دیمر استفاده می گردد. دیمر ها طیفی بین خاموشی مطلق و ۱۰۰% نور یک لامپ را ممکن می سازند منوط بر اینکه لامپ قابلیت استفاده توسط دیمر را داشته باشد. کلیه لامپ های رشته ای و هالوژنی قابل استفاده با دیمر می باشند، لامپ های خانواده فلورسنت و کم مصرف این قابلیت را ندارند و لامپ های LED در هر دو شکل یافت می شوند.
ساده ترین نوع دیمر، دیمر های مکانیکی هستند که اصطلاحا با یک “پیچ ولوم” بر روی آنها قابلیت کم و زیاد کردن نور را دارند. برندهای ایرانی مانند دلند و مهسان، برند های خارجی مانند ویکو و لگراند همگی سالهاست که این مدل را عرضه می کنند و همچنان محبوبیت گسترده ای بین مصرف کنندگان دارد. این نوع دیمر بدون دستکاری در سیم کشی ساختمان قابل اضافه شدن به سیستم قدیمی ساختمان می باشد.
دیمر های تاچ (لمسی) قابلیت های دیمر مکانیکی را بصورت مدرن تر ارائه می دهند و معمولا برای ظاهر زیبا و جذاب تر در بسیاری از ساختمانهای امروزی مشاهده می شوند.
دیمر های هوشمند (اسمارت) که در سیستم های هوشمند ساختمان و BMS بکار می روند، شاید ظاهراً شبیه دیمر های لمسی باشند ولی قدرت آنها در کاربرد آنهاست. این دیمر ها می توانند بصورت دستی یا از طریق اپلیکیشن موبایل، ریموت کنترل، اینترنت و… کنترل شوند. در یک سیستم هوشمند مجهز به سنسور روشنایی، در زمان تابش نور خورشید به داخل ساختمان، اتوماتیک نور لامپ ها کم می شود و در زمان کم شدن تابش خورشید، نور لامپ ها اضافه می شود تا در مصرف انرژی صرفه جویی به عمل آید.
آمفی تئاتر ها و سینما ها دارای سیستمهای پیشرفته و حرفه ای دیمر می باشند. این دیمر ها بصورت رکمونت داخل رک کنترل قرار می گیرند و قابلیت کنترل و تغییر چندین نقطه را دارند این سیستمها بصورت گروهی، شدت روشنایی بخشهای مختلف یک سالن را کنترل می نمایند. این سیستمهای دیمری توسط نیروی متخصص قابل بهره برداری هستند.
لامپ های دیمری اکووات قابلیت کار با کلیه سیستمهای فوق را دارا هستند. در مورد کاربرد لامپهای LED با دیمر یک نکته مهم و جود دارد و آن توجه به مینیمم توان دیمر می باشد. به عنوان مثال اگر مینیمم توان یک دیمر ۴۰ وات باشد، بایستی حداقل ۶ عدد لامپ ۷٫۵ وات دیمری بر روی خروجی دیمر قرارداد تا دیمر بتواند عملکرد مناسبی داشته باشد.

 
خانه هوشمند
نمایندگی خانه هوشمند
۰۴ بهمن ۱۳۹۶


محصولات مشابه
  • چراغ قوه مدل T70

    چراغ قوه مدل T70

    پرتاب نور 600 متر\r\nدارای جعبه جهت حمل و نقل آسان\r\nباتری قابل شارژ\r\nزووم نور بسیار بالا\r\nمناسب گشت زنی در کارخانجات ، مسافرت و ...\r\n\r\nفروشگاه آنلاین ثانی تن با هدف رونق تولید داخلی، ارتقاء جایگاه تولید تجهیزات داخلی در سطح منطقه و بهره مندی از دانش جوانان ایرانی شروع به تولید محصولات حفاظتی، امنیتی، و کنترل تردد کرده است.\r\nفروشگاه آنلاین ثانی تن با سابقه 30 ساله و استفاده از دانش مهندسین متخصص خود توانسته است جایگاه مناسبی در زمینه تولید تجهیزات و محصولات امنیتی، حفاظتی و کنترل تردد به دست آورد.\r\nمحصولات تولید شده در شرکت سانی تن با گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش ارائه میشود و تمام محصولات تولید شده در شرکت ما مطابق با استانداردهای جهانی و معتبر تولید می گردد که مورد تایید همه صاحب نظران این شاخه از صنعت قرار گرفته است.\r\n\r\nما در این مجموعه تلاش می کنیم تمام مشاوره های لازم را به صورت کاملا رایگان در اختیار عزیزان قرار دهیم.

    روشنائی تهران
  • چراغ استخری روکار 18 وات

    چراغ استخری روکار 18 وات

    توان کاری 18 وات بدنه فلزی با رنگ مخصوص استخری ضداسید و کلر رویه نشکن و بسیار مقاوم ip68 و صددرصد ضدآب 1 سال ضمانت تعویض دارای ولتاژ ایمن 12 ولت مصرف بسیار پائین بدلیل استفاده از تکنولوژی LED ساخت بصورت تک رنگ ( 6 رنگ مختلف ) و مولتی کالر (RGB) قابلیت اتصال به انواع درایور ایده آل جهت استفاده در دبواره استخر های شنا ، آبنماها ،برکه ها و فضاهای سبز و مرطوب وهمچنین استفاده برای روشنائی در سقف و دیوارها در مکان هایی که رطوبت بسیار بالا دارند مانند استخرها

    روشنائی تهران
  • چراغ چهار چیپ 200 وات مخصوص طلا فروشی

    چراغ چهار چیپ 200 وات مخصوص طلا فروشی

    در مغازه های اصناف طلا و جواهر و نقره فروشی برای زیباتر دیده شدن نیاز به نورپردازی در ویترین است،ما اینجاییم تا کمک تون کنیم نورپردازی ویترین طلا و جواهر و نقره و ساعت فروشی... فروشگاه های طلا و جواهر به دو بخش نور محیطی و نور تزئینی و فضاهایی که طلا یا جواهر در گردش است (کانتر و آیینه) خلاصه میشود مهم ترین بخش نورپردازی ویترین ها میباشد که موثرترین قسمت فروشگاه برای تصمیم گیری مشتری همین خرید میباشد. سایر محیط های مانند کانتر و روی آیینه که قبلا اشاره شد نیز بی اهمیت نیستند ادامه مطلب... اطلاعات تماس آنلاین با گروه نورپردازان آریا گروه نورپردازان آریا طراح و تولید کننده و مجری نورپردازی ویترین طلا و جواهر و ساعت فروشی و نمایشگاه خودرو

    روشنائی تهران
  • چراغ سوله ای سقفی ufo استار 200 وات مدل st-ufoc200

    چراغ سوله ای سقفی ufo استار 200 وات مدل st-ufoc200

    نور افکن سوله ای صنعتی پاور ال ای دی 200 وات استار مدل ST-UFOC200 پروژکتور سقفی سوله ای گرد 200 وات پاور LED مدل Ufo با ظاهری زیبا و شیک با نور زیاد و مصرف بسیار کم، در مکان های متفاوت به خصوص کارخانه ها، سوله ها و فروشگاهها مناسب می باشد. پروژکتور صنعتی یوفو در شرکت ایرانی (استار) توسط مهندسین حرفه ای با تعبیه قطعات الکترونیکی با کیفیت و به کارگیری برترین تکنولوژی های روز دنیا ساخته شده است. پروژکتور ال ای دی روکار 200 وات استار مدل Ufo دایره ای شکل طراحی شده و مدل ufoc200 دارای قطر 36 سانتیمتر و ارتفاع 10 سانتیمتر است. و با منبع نور led با توان مصرفی 200 وات، بدنه مستحکم مشکی رنگ و دیگر تجهیزات اولیه درجه یک تولید می گردد. پروژکتور سقفی UFO دارای سه سال گارانتی معتبر می باشد. چراغ صنعتی سوله ای 200 وات مدل st-ufoc200، به صورت روکار و در دو مدل اتصال یکی به سیله قلاب گرد به صورت آویز و دیگری به وسیله بست مربعی به سقف پیچ و روپلاک می شود. و در دو رنگ نور مهتابی و آفتابی بوده که با دارا بودن منبع نور پاور ال ای دی باعث مصرف بسیار کم انرژی می شوند و با طول عمر بالا و تولید بیش از چند هزار ساعت روشنایی برای مدت زمان های طولانی قابل استفاده هستند. محصول مورد نظر با ظاهری زیبا و تولید نورهایی بدون اشعه های مضر ماوراءبنفش و گازهای سمّی علاوه بر ایجاد محیطی چشم نواز با فضایی دلنشین با مصرف بسیار کم انرژی باعث کاهش 80 درصدی هزینه های برق مصرفی می شود و بازتاب آنها هیچ گونه آسیبی به سلامتی انسان و محیط زیست وارد نمی کند. مشخصات محصول: شار نوری 22000 لومن ولتاژ ورودی 220 ولت بدنه آلومنیوم دایکاست توان 200 وات رنگ پودری الکترواستاتیک درایور با بازدهی بالا شاخص cri 80 لنز متقارن بازدهی توان 95 درصد

    روشنائی تهران