تخت باکس

 تخت باکس هتلی چیست؟

باکس تخت یا باکس تشک که ما نام آن را تخت باکس می‌گذاریم، جعبه‌ای است که برروی آن پارچه کشیده شده و زیر آن پایه نصب شده است. در این مطلب می‌خواهیم به تعریف تخت باکس هتلی، مزایا و انواع تخت باکس بپردازیم.

تعریف تخت باکس هتلی

تخت باکس که به نام تخت با رویه پارچه نیز شناخته می‌شود از اسکلت باکس، پارچه رویه و پایه تشکیل شده است. در این مدل تخت‌ها تشک بروی سطح باکس قرار گرفته و ما قید و کفی تخت را نمی‌بینیم. در بازار ما سه مدل تخت باکس داریم که شامل تخت باکس هتلی، تخت باکس جکدار، تخت باکس کشودار می‌شود.
تخت باکس ساده را معمولا در هتل‌ها دیده ایم. چیزی شبیه تشک است که سطحی محکم دارد و زیر آن پایه نصب شده است که تشک هتلی را روی آن قرار می‌گیرد. تخت باکس هتلی معمولا با پارچه پوشیده می‌شوند اما اسکلت درونی آنها چوبی یا فلزی هم می‌تواند باشد که معمولا برای آب و هوای با رطوبت بالا از جنس چوبی و برای آب و هوای معمولی از باکس فلزی استفاده می‌کنند. رنگ پارچه‌های تخت‌های باکس معمولا سفید است اما بعضی شرکت‌ها از پارچه‌های طوسی رنگ نیز استفاده می‌کنند. همینطور از پارچه‌های مخملی و چرم‌ها نیز با رنگ های متنوع برای دکوراسیون‌های متفاوت می‌توان باکس‌ها را سفارش داد. ولی در هتل‌ها معمولا از پارچه‌های سفید یا طوسی ساده استفاده می‌شود.


اسکلت تخت باکس هتلی

هتل‌ها برای سرویس خواب خود اغلب از تخت باکس‌ها استفاده می‌کنند. این تخت باکس‌ها از یک اسکلت چوبی و یا اسکلت فلزی ساخته می‌شود. اسکلت‌های فلزی دارای قیمت بیشتر و وزن سنگین تری نسبت به اسکلت‌های چوبی هستند. همچنین می‌توان گفت این تخت باکس‌ها عمر بیشتری دارند و در استفاده مکرر هتل‌ها عمر نسبتا بالایی نسبت به اسکلت‌های چوبی دارند. تخت باکس،  شی‌ ای شبیه تشک است که سطحی محکم دارد و زیر آن پایه نصب شده است و تشک بر روی آن قرار می‌گیرد. تخت باکس‌ها در هتل‌ها با پارچه پوشیده می‌شوند اما اسکلت درونی آنها چوبی یا فلزی است که در هتل‌ها به دلیل آلوده نشدن از باکس‌های فلزی استفاده می‌شود. رنگ پارچه های تخت‌های باکس برای هتل مانند ملحفه و حوله هتلی، سفید است اما در طراحی‌های داخلی مدرن از تخت باکس‌های با پارچه مخمل برای یک دکور زیبا استفاده می‌شود. همینطور از پارچه چرم و مخمل می‌توان با رنگ‌های متنوع برای دکوراسیون‌های گوناگون امکان سفارشی سازی تخت باکس‌ها برای هتل امکان پذیر است. همچنین می‌توان از مدل‌های مختلف دوخت پارچه نیز در طراحی تخت باکس هتلی مانند لمسه دوزی بهره برد. این طرح‌ها در مرحله نهایی طراحی داخلی، طراحی می‌شوند.

تفاوت باکس اسکلت چوبی و فلزی

باکس‌های اسکلت چوبی و فلزی در قیمت، وزن و دوام تفاوت دارند. باکس‌های چوبی ارزان تر، سنگین تر برای حمل و نقل هستند و نسبت به باکس‌های فلزی دوام کمتری دارند.
باکس‌های فلزی کمی گرانتر هستند ولی دوام بسیار زیادی دارن.هتل‌ها به دلیل این که استهلاک زیادی در سرویس خواب خود دارند از تخت باکس با اسکلت فلزی استفاده می‌کنند.
اگر قصد جابه جایی مرتب سرویس خواب خود را دارید باکس های فلزی گزینه بهتری هستند چون این باکس ها نسبت به باکس های چوبی وزن کمتری دارند.
 

رویه تخت باکس هتلی

رویه باکس هتل‌ها می‌تواند پارچه یا چرم باشد. این براساس سفارش هتل و طراحی داخلی و دکوراسیون هتل دارد که می‌تواند رنگ های مختلفی نیز برای آن‌ها در نظر گرفت. ولی در حالت عادی رویه تخت باکس‌های هتلی سفید رنگ و از جنس پارچه‌های تشکی مثل گرد بافت یا پارچه ژاکارد می‌شود. این پارچه‌ها را با اسفنج و الیاف نقش دوزی می‌کنند که ظاهر پف دار و زیباتری داشته باشند.

مزایای تخت باکس

از مزایای تخت باکس‌ هتلی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

عمر زیاد تشک به دلیل محکم بودن باکس و پوشش کامل زیر تشک

ارتفاع آن استاندارد می‌باشد.

قیمت مقرون به صرفه‌ای دارد.

اسکلت باکس یکپارچه است.

حمل و نقل آسان است

لبه ندارد و ملحفه هتلی را می‌توان به راحتی تعویض کرد.

سایزهای تخت باکس

تخت باکس نیز مانند تشک در سایزهای متفاوت و استاندارد در بازار قابل عرضه می‌باشد:

تخت باکس یک نفره 90*200 سانتیمتر

تخت باکس یک نفره 100*200 سانتیمتر

تخت باکس یک نفره یا یک و نیم نفره 120*200 سانتیمتر

تخت باکس دو نفره 140*200 سانتیمتر

تخت باکس دو نفره کویین 160*200 سانتیمتر (امکان سفارش 2عدد باکس 80*200)

تخت باکس کینگ دونفره 180*200  که به صورت 2عدد باکس 90 درکنار هم عرضه می‌شود.

به دلیل سختی حمل و نقل و زمان نظافت برای بلند کردن به صورت استاندارد 2 باکس در کنار هم قرار می‌گیرد ولی تشک آن یک تکه در سایز 180*200 روی آن قرار می‌گیرد.
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱


محصولات مشابه
  • مبل ریلکسی | صندلی راحتی | کاناپه و مبلمان

    مبل ریلکسی | صندلی راحتی | کاناپه و مبلمان

    تولید و پخش بیش از 50 مدل مبلمان خانگی و باغی یکنفره و دونفره شامل : - مبل و کاناپه تختخوابشو - تخت باکس و تختخواب جک دار - صندلی ریلکسی و تاب راحتی - میز و صندلی ناهار خوری و غذاخوری - کبابپز و باربیکیو دارای رنگ بندی ارسال به سراسر کشور تحویل فوری فروش به صورت تکی و عمده اعطای نمایندگی فروش دارای ضمانت و خدمات پس از فروش ضمانت سلامت فیزیکی کالا امکان تسویه حساب تهران و حومه درب منزل و سایر شهر ها زمان ارسال به باربری بسته بندی شرکتی

    مبلمان خانگی تهران
  • پاف صندوقی باکسدار

    پاف صندوقی باکسدار

    پاف مبل در واقع نوعی وسیله است که تکیه گاه نداشته و به اشکال مختلف همچون مربع، مستطیل و یا گرد وجود دارد. در برخی از کشورها، پاف به عنوان بخشی از دکوراسیون ، در کنار مبل هایشان وجود دارد که به عنوان صندلی ، چهارپایه و میز قهوه استفاده میشود.محصولی که میخواهیم به شما معرفی کنیم، پاف « جک دار » صندوقی  است، این محصول با توجه به زیبایی و کیفیتی که در ساخت آن وجود دارد، توانسته مشتریان زیادی را برای خود داشته باشد. به گونهای طراحی شده است که علاوه بر کاربردهای مختلفی که دارد، میتوانید از آن به عنوان صندوق نیز استفاده کنید و وسایله های خود را درون آن بگذارید. پارچهای که برای دوخت این محصول استفاده کردهاند، از نوع پارچه مبلی است. و جنس موادی که در داخل آن وجود دارد از اسفنج، چوب و MDF است. این محصول را برای کسانی که به زیبایی منزل و یا محیطی که در آن قرار دارند، اهمیت میدهند؛ پیشنهاد میکنیم. پاف باکس صندوقی را می توان کنار مبل و یا پایین تخت باکس ها و در سایر اتاق ها قرار داد و از فضای داخل آن استفاده نمود پاف های صندوق دار در ابعاد مختلف تولید و در رنگ بندی مختلف عرضه میگردد. 02122290610 09126954182 Https://moblrahati.com

    مبلمان خانگی تهران
  • مبل و کاناپه فانتزی | مبلمان مدرن رنگی

    مبل و کاناپه فانتزی | مبلمان مدرن رنگی

    مبلمان فانتزی جدید و خاص‌ ! این روزها در حوزه دکوراسیون داخلی و مبلمان و اکسسوری‌های دکوراتیو و تزئینی واژه «فانتزی» زیاد به گوشمان می‌خورد، مبل فانتزی می‌بینید اولین چیزی که نظرتان را جلب خواهد کرد طرح و مدل ساخت آن است. شاید هیچ‌جا آن را مشاهده نکرده باشید و از تماشای آن قطعا لذت خواهید برد، درست است که این سبک مبلمان با مبل‌های معمولی و روتین متفاوت است اما در مراحل ساخت و تولید، اصول و قواعد خاص خود را طی می‌کند. مبلمان فانتزی جدید معمولا از طرح‌های غیرمعمول پیروی می‌کنند و در دسته مبلمان مدرن قرار می‌گیرند. 

    مبلمان خانگی تهران
  • تختخواب یک نفره و دونفره باکسدار | تخت جک دار

    تختخواب یک نفره و دونفره باکسدار | تخت جک دار

    ⛓اسکلت فلزی ⚒( قابل تولید در ابعاد مختلف) ????امکان سفارش با تاج تخت یا بدون تاج به صورت باکس تشک ????امکان سفارش همراه با جک ( باکس دار ) یا بدون جک ؛ کفی به صورت ثابت ????فاقد هرگونه صدای جیر جیر و شکستن تمام پارچه و امکان انتخاب رنگ پارچه تولید و پخش در طرح های مختلف لمسه لوزی ؛ شیاری ؛ ساده و... ????فروش به صورت تک فروشی و عمده ????اعطای نمایندگی فروش سراسر کشور امکان خرید همراه با تشک یا بدون خوشخواب تحویل فوری و ارسال به سراسر کشور ????بسته بندی شرکتی توسط ضربه گیر و پلاستیک ضخیم انواع تختخواب فلزی، چوبی، تاشو و باکسی یک و دو نفره و قیمت انواع تخت خواب مدرن و کشودار از برندهای معتبر ایرانی و خارجی در فروشگاه مبل راحتی

    مبلمان خانگی تهران