سنگ مرمر چه نوع سنگی است؟

سنگ مرمر

از بهترین و با کیفیت ترین سنگ ها است که در صنعت ساختمان سازی به کار می رود.
مرمر خالص ، سفید و شفاف است اما بخاطر کانی هایی مثل منیزیوم ، آلومینیوم و آهن تنوع در طرح و رنگ آن ها میشود. به طوری که مرمر یک دست خالص به ندرت پیدا میشود.
سنگ مرمر به دلیل اینکه درون زمین تحت فشار و دمای زیادی بوده است ،سنگی بسیار مقاوم است از همین رو به عنوان کف پوش در مکان های پر رفت و آمد مثل زیارتگاه ها کاربرد فراوانی دارد.
یکی از ویژگی های منحصر به فرد مرمر این است که اگر در ضخامت نسبتا کم برش داده شود میتواند نور را از خود عبور دهد. این ویژگی باعث میشود تا از این سنگ در مکان های لوکس استفاده شود.
سنگ مرمر علاوه بر ویژگی های فیزیکی که دارد ، خواص درمانی نیز دارد.از جمله این خواص : افزایش تمرکز - درمان استرس - بهبود گردش خون و درمان میگرن.
در آسیای شرقی از سنگ مرمر در اتاق خواب و حمام شاهان استفاده میشده است زیرا موجب آرامش و باز شدن چاکراه های بدن میشود . در پی این موضوع عمل گردش خون را بهبود میبخشد


۰۳ دی ۱۴۰۱


محصولات مشابه
  • کاربرد ورق شینگل در ساختمان

    کاربرد ورق شینگل در ساختمان

    ورق شینگل برای پوشش سقف های گنبدی، ویلا، آلاچیق، ساختمان های پیش ساخته، کارخانجات و سوله مورد استفاده قرار می گیرد. این ورق ها سبک و مقاوم هستند از اینرو مناسب ترین نوع پوشش برای سقفهای شیبدار شینگل می باشند. سقف شینگل از بهترین و پرکاربردترین پوشش‌ها جهت سقف‌های شیب‌ دار است. پرمصرف شدن این محصول به دلیل مزایای متعدد آن در مقایسه با سایر پوشش های سقف شیبدار است. برخی از این مزایا شامل نگه‌داری، وزن کم، نصب، زیبائی ظاهری و هزینه مناسب می‌باشد. پوشش سقف شیب‌دار شینگل، از مشتقات نفت، سیلیس و لایه‌های گوناگون تشکیل شده است. در شینگل سقف به نکاتی مانند ایزولاسیون در مقابل تغییرات دما، انعکاس نور خورشید، انعطاف‌پذیری در برابر ضربه، مقاومت در مقابل وزش بادهای شدید و شکل‌گیری به فرم‌های گوناگون سطوح شیب‌دار و دلخواه توجه ویژه شده است. به نقل از همشهری به آشنایی با سقف شیبدار شینگل میپردازیم.

    مصالح ساختمانی تهران
  • ایزوفلکس آلومنیوم دار

    ایزوفلکس آلومنیوم دار

    بخار بند ایزو فکلس بر پایه توان علمی خود توانسته است به عنوان اولین محصول عایق های غشایی بر اساس تکنولوژی ذوب داغ گامی مهم در جهت خودکفایی تولید عایق های ساختمانی بردارد تولید ایزو فکس دارای،فرایندی پیچیده و با تکنولوژی بالا و مطابق با استاندارهای اروپا و آمریکا که در کارخانه ما صورت میگیرد هدف ما ارائه راه حل هایی مدرن، با بالاترین کیفیت به منظور حذف مشکلات ناشی از استفاده محصولات و اجرای مصالح سنتی میباشد. این نوع بخاربند از چهار لایه شامل) PP ، ALU ، TL ، PP ( تشکیل شده است و مناسب برای سقفهایی است که دارای سیستم تهویه نیستند. این نوع از بخاربند در مقابل پارگی و کشش مقاومت بالایی دارد و مناسب برای سقفهایی است که غلظت رطوبت بسیار بالاست )مانند استخرهای شنا رستورانها و غذاخوری ها( در عین حال اتلاف انرژی را کاهش میدهد و از بروز کپک جلوگیری میکند و در نهایت به حفظ آب و هوای سالم و تازه در محیط کمک می کند. هنگام استفاده از این نوع بخاربند اندازه مواد عایق باید به گونه ای باشد که حتی در بدترین شرایط دما و رطوبت ، نقطه شبنم در خارج از سد بخار قرار گیرد. عایق حرارتی ناکافی می تواند باعث ایجاد تراکم در داخل این بخاربند شود ، و در داخل اتاق چکه کند.

    مصالح ساختمانی تهران
  • چرا شینگل را انتخاب میکنند؟

    چرا شینگل را انتخاب میکنند؟

    پایداری و دوام شینگل لایه تقویت کننده فایبرگلاس شینگل تگولا با ترکیب ویژه ،سبب افزایش 30 درصدی ویژگیهای مقاومتی شینگل میشود. یک روش ویژه بافندگی الیاف با چگالی مطلوب ، دوام و پایداری شکل و بافت شینگل را برای کل دوره کار بام شما تضمین می کند. (برد عملیاتی از -70 C تا +90 C) “زره” قابل اطمینان و رنگ ماندگار شینگل – سنگریزه از جنس بازالت سرامیک شده با جذب رطوبت صفر – استفاده از گرانول های بازالت سرامیک شده رنگی ، محافظت مداوم و قابل اعتماد از لایه های بالایی قیر در برابر اشعه خورشیدی و آسیب مکانیکی را تضمین می کند. گرانول بازالت با استفاده از فناوری سرامیکی منحصر به فرد TEGOLA رنگ آمیزی می شود (فرایند رنگ آمیزی با رنگدانه های معدنی در حین شلیک دانه های معدنی در دمای بالا ، T> 650 C اتفاق می افتد). این فناوری برای کل طول عمر شینگل ، یک رنگ غنی و پایدار را تضمین می کند. دوام تضمین شینگل قیر با کیفیت بالا با استفاده از فناوری منحصر به فرد با پلیمرهای APP اصلاح شده است. ساختار مولکولی تغییر یافته قیر پلیمری نسبت به سایر قیرهای موجود دارای خصوصیات منحصر به فردی است و پایداری استثنایی شینگل در برابر عوامل منفی تسریع پیر شدن قیر را تضمین می کند (به عنوان مثال ، قرار گرفتن در معرض تابش خورشیدی ، تغییر ناگهانی دما و سایر شرایط نامساعد آب و هوایی).

    مصالح ساختمانی تهران
  • علت استفاده از بخاربند در کف ساختمان

    علت استفاده از بخاربند در کف ساختمان

    مزایا ی استفاده از بخاربند در کف جذب صدا محافظت در برابر رطوبت مقاومت در برابر فشار عایق حرارتی آب اضافی یا آزاد درون بتن منبع رطوبت یک دال است. بتن هم برای هیدراتاسیون سیمان و هم برای ایجاد قوام قابل اجرا به آب کافی نیاز دارد. هیدراتاسیون سیمان یک واکنش شیمیایی است که بین آب و سیمان اتفاق می افتد ، که باعث می شود بتن به استحکام و دوام برسد. آب بیش از مقدار مورد نیاز برای هیدراتاسیون فقط برای سهولت در عمل آوری بتن است. پس از آن، باید آن مقدار آب اضافه خارج شود تا دال مطابق با شرایط تولید رطوبت سازنده برای کف ، چسب یا پوشش باشد. یک منبع طبیعی آب را می توان در عمق زیر بسیاری از مکانهای ساختمانی یافت. این آب به طور کلی می تواند از طریق خاک به سمت بالا حرکت کند و با یکی از دو روش با کف دال روی سطح تماس پیدا کند. راه اول از طریق عمل مویینگی است. عمل مویینگی از نیروهای چسبندگی ، کشش سطحی و انسجام استفاده می کند تا باعث شود آب از سطح معابر بسیار باریک در بسیاری از خاکها به سمت بالا از سطح آب کشیده شود. با تبخیر شدن ، آب از مایع به بخار تبدیل می شود و بخار آب از مناطقی با فشار بخار بالا به پایین منتقل می شود. تا زمانی که این انتشار بخار آب محدود نشود ، دال در تماس با بخار آب قرار خواهد گرفت. در صورت عدم حفاظت موثر در برابر رطوبت به طور مستقیم در زیر دال ، رطوبت بالا در زیر دال می تواند به مرور زمان موجب افزایش رطوبت درون بتن شود. خرابی کف توسط رطوبت ممکن است به صورت برآمدگی یا تورم ظاهر شود. در زیر زمین همیشه آب وجود دارد، گرچه ممکن است نزدیک سطح نباشد. ماهها یا سالها ممکن است سطح آب افزایش یابد و آب از طریق بتن به صورت بخار آب توسط اثر مویینگی عبور کند. از آنجا که بتن متخلخل است ، بخار آب از طریق دال بتونی به زیرزمین شما منتقل می شود. هنگامی که بخارهای آب در زیر کفپوش شما جمع می شوند ، شروع به جمع شدن و آغشته شدن در کف می شود که میتواند باعث خرابی شود. با استفاده از یک بخاربند در زیر کف شما بخار آب در زیر فیلم جمع می شود و دیگر به کف اتاق شما نمی رسد.

    مصالح ساختمانی تهران