آسودگی در کنترل جریان: بررسی شیرهای کشویی یا GATE VALVE

مقدمه:

در هر صنعتی که جریان مایعات، گازها یا حتی جامدات به صورت مداوم نیاز به کنترل دارند، استفاده از ابزارهایی که این جریان را به دقت مدیریت کنند، ضروری است. یکی از این ابزارهای مهم، شیر کشویی یا Gate Valve است که از جنس‌های مختلفی ساخته می‌شود. در این مقاله، به معرفی انواع شیر کشویی و نکات کلیدی مرتبط با آن‌ها پرداخته خواهد شد.
در علم مهندسی، کنترل جریان یکی از جنبه‌های حیاتی است که برای کاربردهای مختلفی از جمله صنایع نفت، گاز، آب و فاضلاب، مخازن آب، و دیگر صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از ابزارهای مهم و پرکاربرد در کنترل جریان، شیر کشویی یا به اصطلاح GATE VALVE است. در این مقاله، به بررسی انواع، محل مصرف، اندازه‌بندی و اتصالات، و همچنین شرکت‌های سازنده این ابزارهای حیاتی می‌پردازیم.

انواع شیر کشویی:

 

1. شیر کشویی فلزی: این نوع شیرها از جنس‌های فلزی مانند فولاد ضدزنگ، استنلس استیل و آتشخوار ساخته می‌شوند. شیرهای فلزی به دلیل مقاومت بالا در برابر فشار و دما، و همچنین مقاومت در برابر خوردگی، برای کاربردهای سنگین و صنعتی بسیار مناسب هستند.

2. شیر کشویی استنلس استیل: این نوع شیرها از جنس استنلس استیل ساخته می‌شوند که به دلیل مقاومت بالا در برابر خوردگی، ایده‌آل برای محیط‌هایی با شرایط خاص مانند صنایع شیمیایی، پتروشیمی و آب‌شیرین کن هستند.

3. شیر کشویی آتشخوار: این نوع شیرها برای کاربردهایی که نیاز به مقاومت در برابر دمای بسیار بالا دارند، مناسب هستند. آتشخوارها از جنس‌های خاصی مانند آلیاژهای آهنی مقاوم ساخته می‌شوند که در برابر دماهای بسیار بالا، مانند در صنایع فولاد، کارایی بالایی دارند.


محل مصرف و سایز بندی:

شیرهای کشویی به عنوان یکی از ابزارهای حیاتی در صنایع مختلف استفاده می‌شوند. این شیرها برای کنترل جریان مایعات، گازها و حتی جامدات در صنایع نفت و گاز، شیمیایی، آب و فاضلاب، و سایر صنایع، مورد استفاده قرار می‌گیرند. سایز بندی شیرهای کشویی بستگی به نوع جریان و فشار مورد نیاز دارد و ممکن است از اندازه‌های کوچک به قطر چند سانتی‌متر تا شیرهای بزرگ با قطر چند متری متفاوت باشد.

اتصالات:

شیرهای کشویی معمولاً با استفاده از اتصالات رزوه ای، جوشی و  فلنجی به لوله‌ها متصل می‌شوند. این اتصالات از نوع فلنج متصل به لوله‌ها و سپس به شیر کشویی متصل می‌شوند. این اتصالات به غیر از اتصال جوشی به راحتی قابل جدا شدن و تعویض هستند که این امکان را به صنایع مختلف می‌دهد تا به سرعت شیرها را تعویض کرده و به سیستم خود برای کنترل بهتر جریان، اعتماد کنند.

خلاصه:

شیر کشویی یکی از ابزارهای حیاتی در کنترل جریان مایعات، گازها و حتی جامدات است. با انواع مختلف، محل مصرف متنوع و سایز بندی متفاوت، این شیرها به صورت گسترده در صنایع مختلف استفاده می‌شوند. استفاده از شیرهای کشویی با جنس‌های مختلف از فلزی تا استنلس استیل و آتشخوار، به صنایع کمک می‌کند تا جریان خود را به بهترین شکل مدیریت کنند و عملکرد بهینه‌تری داشته باشند.



۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳


محصولات مشابه
  • فروش لوله مانیسمان و بدون درز

    فروش لوله مانیسمان و بدون درز

    فروشگاه سعید لوله آب ,لوله گاز , لوله مانسمان , لوله مانیسمان , لوله درزدار , لوله درزمخفی , لوله بدون درز , لوله آتشخوار , لوله هیدرولیک , لوله آب و فاضلاب , لوله فلزی , لوله آهنی , لوله فولادی , لوله گالوانیزه , لوله سیاه , لوله شوفاژی , لوله سفید ,لوله مبلی , لوله هیدرولیک فروش انواع" لوله های آب" , "گاز" , "بدون درز" , "گالوانیزه" ," درزدار" , "بدون درز", "درز مخفی", "سیاه" , "سفید" , "شوفاژی" , "مبلی" ," گلخانه ای داربستی" , "مانیسمان" , "رده دا"ر, "صنعتی" , "ساختمان" فروش انواع لوله جهت مصارف صنایع آب , نفت , گاز , پتروشیمی , کشاورزی, آبرسانی "فروش لوله های فلزی" , "فروش لوله های مانیسمان" , "فروش لوله های گالوانیزه" , "فروش لوله های درزدار" , "فروش لوله های گازی", "فروش لوله های فلزی" ,"فروش لوله های درز مخفی" ,نمایندگی فروش محصولات تولیدی کارخانجات "ساوه' , "صفا" , "سپنتا" , "سپاهان , "اهواز" , "قزوین"," سمنان" • "لوله مانیسمان بدون درز چینی", "لوله مانیسمان روسی", "لوله مانیسمان اهوازی", "لوله مانیسمان درزدار اهواز", "لوله مانیسمان درزدار چینی", "لوله مانیسمان درزدار روسی","انواع لوله گالوانیزه سپنتا", "لوله گالوانیزه ساوه",وارد کننده انواع "لوله‌های بدون درز" از "هند"، "روسیه" و "چین" • "لوله داربستی سمنان" , "لوله داربستی ساوه" , "لوله داربستی سپنت"ا. • "لوله گالوانیزه سپنتا", "لوله گالوانیزه ساوه" ,"لوله گالوانیزه تبریز", "لوله گالوانیزه شاهرود". • "لوله آب سپنتا","لوله آب ساوه","لوله گاز سپاهان", "لوله گاز اهواز","لوله گاز سپنتا" • "لوله آتشخوار روسی", "لوله آتشخوار آلمانی" , "لوله آتشخوار اسپانیایی" , "لوله آتشخوار چینی" "فروش لوله آب" , "فروش لوله گاز" , "فروش لوله مانسمان" , "فروش لوله مانیسمان" , "فروش لوله درزدار", "فروش لوله درز مخفی" ," فروش لوله بدون درز" , "فروش لوله آتشخوار" , "فروش لوله فلزی" , "فروش لوله فولادی" , "فروش لوله گالوانیزه" , "فروش لوله سیاه" , "فروش لوله شوفاژی" , "فروش لوله سفید" "فروش انواع زانویی", "زانویی فولادی","زانویی چدنی", "زانویی گالوانیزه سفید","زانویی سیاه" , "زانویی استنلس استیل" "فروش انواع مغزی فولادی", "چدنی", "گالوانیزه سفید","سیاه", "استنلس استیل" "فروش انواع بوشن فولادی", " چدنی، استنلس استیل" "فروش انواع فلنج فولادی", "کربن استیل", "استنلس استیل"," گالوانیزه", "پلی اتیلن"، "پلیک"ا،" جوشی", "عینکی"، "دنده ای", ساکت 02165810732-02165810242-09123151928 : tel آدرس: بازارآهن شاد آباد ,مجتمع 17 شهریور, بلوکA-د. ,65810242:fax

    آب و فاضلاب تهران
  • فلوکولانت (FLOCCULANT )

    فلوکولانت (FLOCCULANT )

    پلی الکترولیت ها (پلی آکریل آمید)در تصفیه آب به دلیل خاصیت لخته سازی خود ،فلوکولانت (FLOCCULANT ) نیز نامیده می شوند. انواع پلی الکترولیتها : پلی الکترولیتها به لحاظ یونی به سه دسته تقسیم می گردند : 1. آنیونی (قابل مصرف در تصفیه آب شرب ،مواد غذایی و فاضلابهای صنعتی و انسانی) 2. غیر یونی یا نانیونیک (با مصارف مشابه نوع آنیونی ) 3. کاتیونی (عموما برای فاضلابهای صنعتی و انسانی ) شرکت پارسیان عمران کوشش انواع فلوکولانت برای معادن شن و ماسه (ماسه شویی ) ، کارخانجات سنگبری ، صنایع تولید کاغذ ، تغلیظ مس ، فرآوری آهن ، زغالشویی ، ساخت چسب ، صنایع غذایی ، صنایع معدنی را ارائه می نماید جهت کسب اطلاعات بیشتر با آقای مهندس شکرزاده ۰۹۱۲۲۱۱۸۰۱۵- ۴۴۷۵۰۵۵۲ تماس گرفته شود و یا به آدرس اینترنتی www.parsiomran.com مراجعه گردد.

    آب و فاضلاب تهران
  • پکینگ نت اسپلش برج خنک کننده

    پکینگ نت اسپلش برج خنک کننده

    اهمیت انتخاب پکینگ برج خنک کننده: با توجه به این که اصول طراحی برج خنک کننده بر پایه ی سطح تماس بین آب و هوا می باشد بنابراین سطوحی که آب را به لحاظ انتقال حرارت در تماس با هوا قرار می دهند حائز اهمیت می باشد . انتخاب جنس و نوع پکینگ مدیا یک فرآیند راحت نیست زیرا که این انتخاب به دلایلی فراوانی از حساسیت بالایی برخوردار است و این به این خاطر بوده که از کار افتادن این بخش , به معنی از دست دادن کارایی کل سیستم می باشد . انتخاب جنس و نوع پکینگ و حتی گام پکینگ و ابعاد پکینگ یکی از وظایف طراحان کولینگ تاور می باشد . این انتخاب به پارامتر های متفاوتی می باشد که به طور مختصر دلایل مهم آن به شرح زیر می باشد: 1- دمای آب گرم ورودی به برج خنک کننده ( زیرا که هر یک از انواع پکینگ ها قابلیت تحمل دمایی متفاوتی دارند ) 2- راندمان حرارتی 3- اسیدی یا بازی بودن آب و یا هر سیال دیگر 4- سختی آب در گردش اطلاعات بیشتر در وب سایت آذین تهویه https://www.azintahvie.com/ بنابراین با توجه به مشخصات محیط مورد استفاده و آنالیز سیال در گردش و همچنین رنج دمایی این سیال می توان با در نظر گرفتن بالاترین راندمان حرارتی , بالاترین عمر مفید و بالاترین سطح ویژه نوع و جنس پکینگ مورد استفاده طراحی گردد. انواع پکینگ ها : الف) فیلمی یا آبشاری (film ) ب) اسپلش (splash ) ( خود شامل چند مدل مختلف از قبیل : رندوم اسپلش و اسپلش بلوکی و ... می باشد ) پکینگ های آبشاری : پکینگ های آبشاری به لحاظ جنس خود به دو دسته تقسیم می شوند: 1-PVC 2- PP پکینگ های PVC در مقایسه با مدل PP یک سری مزیت ها و یک سری نواقص دارند از جمله برتری های این نوع پکینگ ها نسبت به مدل PP در بالاتر بودن سطح ویژه آن است. ( به سطح موثر صفحات یا ورق های انتقال حرارت در واحد حجم سطح ویژه می گویند ) حال با توجه به گام پکینگ های PVC , از رنج 12 میل تا 19 میل, سطح ویژه ی این پکینگ ها از 70 تا 300 متر مربع بر متر مکعب متغیر است . (گام پکینگ حد فاصل بین صفحات داخل پکینگ می باشد ) بنابراین هرچه گام پکینگ کمتر باشد سطح ویژه انتقال حرارت بیشتر می شود و تعداد صفحات انتقال حرارت بیشتری درحجم معین می توان جمع اوری کرد ولی این گام به لحاظ انسداد در بین صفحات از یک حد معینی نباید پایین تر شود زیرا که بعد از مدتی صفحات انتقال حرارت مسدود می شود و برج کارایی لازم رو نخواهد داشت . این در حالی است که در بیشتر پروژه ها محدودیت فضای کولینگ تاور یک عامل اساسی در طراحی است بنابراین طراحان با در نظر گرفتن دیگر پارامتر ها به دنبال اجرای پکینگ ها با سطح ویژه بیشتری هستند .

    آب و فاضلاب تهران
  • مخزن 20000 لیتری ، مخازن پلی اتیلن 20000 لیتری

    مخزن 20000 لیتری ، مخازن پلی اتیلن 20000 لیتری

    مخزن 20000 لیتری مجتمع پلی اتیلن مازندران قطر 250 سانتی متر ارتفاع 440 سانتی متر دارای نشان استاندارد و گواهی بهداشت و بیمه و گارانتی بدون استفاده از مواد افزودنی مورد استفاده ی افراد سود جو توضیحات : مخزن آب پلی اتیلن منابع و مخازن ذخیره آب فروش ویژه انواع مخازن و منابع آب تک لایه، دولایه،سه لایه و فوم دار جهت ذخیره بهداشتی آب آشامیدنی در فضای باز، پشت بام ساختمان، تراس، آپارتمان، کارگاه ،حتی قابل دفن در زیر زمین با توجه به نیاز شما در ظرفیت های مختلف . از 100 لیتر الی 30000 لیتر بصورت عمودی و افقی مخزن پلی اتیلن ویژه 5000 لیتری تک لایه و سه لایه مخازن و منابع پلی اتیلن 10000 لیتری عمودی و افقی منبع پلی اتیلن سنگین 15000 لیتری مخزن پلی اتیلن سنگین درجه یک 20000 لیتری و 30000 لیتری منابع و مخازن پلی اتیلن دارای گواهی بهداشت و ضمانت نامه معتبر 10 ساله می باشد و در 360 مدل و ظرفیت تولید می شود که میتوانید ظرفیت های مختلف و کاتالوگ محصولات را از سایت ما دانلود فرمائید . فروش و ارسال به سراسر کشور حتی یک عدد . مخازن و منابع ذخیره آب و مایعات عمودی پلی اتیلنی : مزیت‌ها : •با دوام طولانی •ضد زنگ و ضد رطوبت •مقاوم در مقابل اسید و مواد شیمیائی •امکان استفاده از پودر نانو سیلور جهت ضد میکروب کردن محصولات پلی‌اتیلنی کاربردها : •مناسب استفاده در صنایع شیمیائی ، غذائی ، دامپروری ، کشاورزی و .... •جهت نگهداری آب و مایعات •مناسب برای نگهداری مواد نفتی و غیر نفتی •مناسب برای نگهداری ترکیبات سموم شیمیائی •مناسب جهت حمل و نقل و نگهداری مواد غذایی و آب آشامیدنی •مناسب جهت تانک های هوایی و حمل و نقل فراورده های شیمیای مخازن و منابع ذخیره آب و مایعات افقی پلی اتیلنی: مزیت‌ها : •بهداشتی •تنوع رنگ و اندازه •چند منظوره با دوام طولانی •ضد زنگ و ضد رطوبت •مقاوم در مقابل اسید و مواد شیمیائی کاربردها : •مناسب استفاده در صنایع شیمیائی ، غذائی ، دامپروری ، کشاورزی و .... •جهت نگهداری شیلات و آبزیان •برای مصارف بهداشتی و بیمارستانی •مناسب برای پرورش گیاهان هیدروپونیک مخازن پلی اتیلن خوابیده (افقی) با دربهای مستحکم پیچی - کاملا بهداشتی - مناسب ترین مخزن جهت ذخیره آب شرب بهداشتی - مواد غذائی و دارویی و مواد شیمیایی است که در ظرفیت های کم تر از 5000 لیتر به همراه یک عدد اتصال که در پائین ترین قسمت خروجی روی جداره ی مخزن نصب شده است عرضه می گردد. نصب این اتصال عملیات پایپینگ و بهره برداری از مخزن را آسان می کند.. البته در سایر ظرفیت ها با توجه به نوع مصرف مخزن قابلیت نصب انواع اتصالات و یراق در سایز های استاندارد وجود دارد. مخازن قیفی و زوک : مزیت‌ها : •بهداشتی •تنوع رنگ و اندازه •با دوام طولانی •ضد زنگ و رطوبت •با صرفه اقتصادی در خرید •مقاوم در مقابل اسید و مواد شیمیائی •امکان افزودن مواد آنتی باکتریال در صورت نیاز کاربردها : •مناسب استفاده در صنایع شیمیائی ، غذائی ، دامپروری ، کشاورزی و .... •جهت نگهداری شیلات و آبزیان •برای مصارف بهداشتی و بیمارستانی •مناسب برای پرورش گیاهان هیدروپونیک •مخازن و منابع حمل و نقل و نگهداری مواد غذایی و آب آشامیدنی •تانک های هوایی و حمل و نقل فراورده های شیمیای مناسب ترین قیمت و بالاترین کیفیت سپتیک تانک های پلی اتیلن را در سراسر کشور از ما بخواهید انواع سپتیک تانک های پیش ساخته از 0.5 متر مکعب تا 20 متر مکعب قابلیت دفن زیر زمین دوام طولانی و صرفه اقتصادی در خرید دارای 10 سال بیمه نامه ی معتبر از بزرگترین شرکت بیمه گذار ایران قیمت های ما را مقایسه کنید ! . ارسال سفارشات به صورت پسکرایه و بیمه شده توسط باربری به سراسر کشور تخفیف ویزه به پروژه های مسکن مهر و خرید های عمده با سابقه ی همکاری موفق با اکثر شرکت های پتروشیمی ایران واحد مهندسی و توسعه فروش پلی اتیلن مازندران 09117400517 09117400518 01132320853 مخازن پلی اتیلن مازندران وبسایت مرجع پلی اتیلن ایران www.0911740518.ir www.watertanker.ir www.iran-makhzan.com مخزن پلی اتیلن ، خرید مخزن آب ، منبع آب ، مخازن آبیاری قطره ای ، منابع آب گلخانه ، مخزن آب مرغداری ، قیمت مخزن پلی اتیلن ، سپتیک تانک ، مخزن پلاستیک مازندران ، مخزن مهندس خدابنده ، مخزن آب کرمان ، مخزن آب صادراتی ، مخزن آب ترکمنستان ، مخزن آب اصفهان ، مخازن آب صادراتی ، منبع آب اینچه برون ، منبع آب تاجیکستان ، منبع آب تهران ، ارسال مخزن آب ، مخزن 20000 لیتری ، مخزن 15000 لیتری ، مخزن 10000 لیتری ، مخزن 5000 لیتری ، تانکر آب پلاستیکی ، تانکر پلی اتیلن ، تولید کننده مخزن ، مخزن ضد اسید ، مخزن مواد شیمیاییَ

    آب و فاضلاب مازندران