تعمیر مبلمان راحتی و مبل استیل | دماوند ، گیلاوند

تعمیر مبلمان دماوند

در این مقاله سعی شده تا با تجارب مجموعه مبل راحتی در زمینه تعمیرات مبلمان سطح آگاهی شما را افزایش دهیم .

مبلمان به طور کلی به دو دسته ایرانی و خارجی ( ترک ، فرانسوی و… ) تقسیم می شود که هر دو دسته شامل : 

مبلمان راحتی و کلاسیک 

مبل استیل 

کاناپه های تختخوابشو 
 

و تعمیرات شامل : شکستگی فریم و کلاف مبلمان ، فرورفتگی ابر و اسفنج و فوم ، آسیب دیدگی و یا رنگ و رو رفتگی پارچه می باشد . 

اولین مرحله تعمیرات مبلمان مقایسه و محاسبه هزینه تعمیر مبل با قیمت مبلمان بازار مبل می باشد که پیشنهاد ما به شما در مرحله اول بررسی فریم و کلاف مبل می باشد . 

اگر اسکلت مبل شما سالم ، محکم و بدون سر و صدا و شکستگی می باشد ۱۰۰ ٪ صرف اقتصادی با تعمیر مبل می باشد و اگر چوب مبلمان دارای آسیب دیدگی بود می توانید با مشاوره گرفتن از کارگاه های تولیدی  مبلمان میزان آسیب را مشخص نمایید . 

مرحله دوم بررسی رنگ چوب مبلمان
 

اگر رنگ مبلمان اسیب و دارای خط و خش زیاد  بوده مبلمان میاز به رنگ کاری و اگر خط و اسیب دیدگی نداشت و فقط رنگ نمای کهنگی داشت می توان با ۵۰ درصد قیمت رنگکاری ، رنگ چوب را براق و تمیز کرد . 

 مرحله سوم در تعمیرات مبلمان بررسی چروک و کش آمدن پارچه مبل می باشد ، هر مقدار که پارچه مبل آزاد تر باشد و کشیدگی کمی داشته باشد به همان میزان ابر و فوم مبل نشست داشته و ضعیف شده است . 

ابر و فوم مبلمان قابل تعویض ، ترمیم و تقویت می باشد و معمولا مبلمان با طول عنر بالای ۱۰ سال نیاز به تعویض و اسفنج هایی با طول عمر پایین قابل تقویت بوده .

فرق بین ابر و اسفنج و فوم سرد 
 

ابر و اسفنج استفاده شده در مبلمان داری تاریخ / زمانمصرف می باشد و چه استفاده شود یا استفاده نکنید سرما و گرما یا تغییر فصل باعث تغییر رنگ و افت کیفیت آن شده

و شاید با عدم استفاده از مبلمان تغییر شکل در تشک و دسته مبل ایجاد نشود اما زمانی که در آینده از مبلمان استفاده کنید به سرعت افت و نشست کرده و فقط تا زمانی که بلااستفاده یا کم استفاده است افت و از دست دادن تراکم خود را نشان نخواهد داد . 

فوم سرد بسیار مقاومت تر از ابر و اسفنج بوده و سرما و گرما و تغییر فصل باعث اسیب جدی به آن نخواهد شد و ملاک افت فوم فقط تعداد دفعات استفاده می باشد .

تا این مرحله از کار شما میتوانید میزان آسیب به مبل را خودتان محاسبه کنید .

میزان پارچه مورد نیاز مبلمان تعمیری :

بسته به نوع مبلمان میزان مصرف پارچه متفاوت است به عنوان مثال مبلمان استیل کف ثابت و بدون لمسه حدود ۱۵ متر پارچه و مبلمان استیل بدون لمسه با تشک دوبل حدود ۲۳ متر پارچه و مبلمان استیل و سلطنتی لمسه خور با تشک دوبل حدود ۳۰ متر پارچه نیاز می باشد .

دقت نمایید با توجه به تنوع زیاد مبلمان و طرح های متنوع حدود متراژ درج گردید و متراژ دقیق پارچه پس از بررسی کارگاه های تعمیر اعلام خواهد شد و متراژ حدودی صرفا جهت محاسبه حدود هزینه تعمیر اعلام شده . 

معمولا خرید پارچه و هزینه آن به عهده مشتری بوده زیرا تنوع پارچه در بازار بسیار بالاشت و قیمت پارچه های موجود در بازار بسیار متنوع می باشد .

قیمت پارچه های مبلی
 

پارچه های مبلی دارای عرض ۱۴۰ بوده و از متری ۱۲۰ هزار تومان تا متوسط ۹۰۰ هزار تومان در بازار پارچه موجود می باشد که شامل پارچه های ایرانی ، چینی ، ترک و …. است .

پارچه های ایرانی ارزان ترین پارچه های موجود در پارچه فروشی و پارچه های چینی متوسط و ترک گران قیمت ترین پارچه ها می باشند . 

پارچه های چینی متوسط قیمت ۱۸۰  تا ۲۸۰ هزار تومان پارچه هایی با جنس خوب مختص تعمیر مبل راحتی و پارچه های یزد با بازه قیمتی ۲۵۰ تا ۴۰۰ هزار تومان پارچه هایی با کیفیت جهت استفاده در مبلمان استیل می باشد . 

بررسی ابر و اسفنج و فوم مبلمان

ابر و اسفنج دارای دانسیته / تراکم  و سانت مختلف می باشند ، اندازه ورق های ابر معمولا ۲×۱ بوده و درصد دانسیته و تراکم آن هرچه بالاتر ، با کیفیت تر می باشد . 

در ساخت ، تولید و تعمیر مبلمان معمولا از ابر و اسفنج ۳۰ کیلوگرم به بالا استفاده می شود ، که قیمت امروز هر سانت ابر ۱۲۵۰۰۰ تومان است . 

به عنوان مثال برای پشتی یه کاناپه سه نفره اگر یک ورق ابر ۵ سانت ۳۰ کیلو استفاده کنیم قیمت ابر کار ۶۲۵۰۰۰ تومان است .

قیمت فوم سرد به ۲ برابر ابر بوده و مارک فوم تعیین کننده قیمت نهایی آن است .

علت تفاوت قیمت در تعمیر و یا  تولید مبلمان :
 

۱- تراکم ، دانسیته ، سانت و مارک ابر و اسفنج استفاده شده توسط کارگاه ها 

۲- جنس پارچه و مارک سایر مواد اولیه مصرفی مانند لایکو ، چسب و….

۳- کیفیت و تمیزی کار اجرا شده 

۴- تعداد واسطه ها از مشتری تا کارگاه های تعمیر و تولید مبلمان 

در این مقاله سعی شد به صورت کلی آموزش محاسبه میزان هزینه جهت تعمیر و باز سازی مبلمان را با شما به اشتراک بگزاریم و در صورتی که سوال یا ابهامی بود می توانید در تمام شبکه های اجتماعی به صورت تمام وقت با ما در ارتباط باشید .

ضمنا در صورت نیاز می توانید سایر مقالات ما را در زمینه تعمیرات مبل در سایت مبل راحتی به آدرس www.moblrahati.com بررسی نمایید و یا با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید .

 


۰۲ مرداد ۱۴۰۲


محصولات مشابه
  • فروش دستگاههای صنعتی اسپرسوساز

    فروش دستگاههای صنعتی اسپرسوساز

    دستگاه های اسپرسو ساز صنعتی و نیمه صنعتی که برای مغازه ها و کافه ها استفاده می شود در اصل همان عملکرد اسپرسو ساز های خانگی را دارند اما در ابعاد بزرگ تر و ظرفیت بیشتر. این دستگاه ها قادرند روزانه تعداد زیادی فنجان اسپرسو آماده کنند بدون اینکه مشکلی برای دستگاه به وجود آید. اگر کافه دار هستید و می خواهید بهترین اسپرسو شهر خود را به مشتریان بدهید باید دستگاه اسپرسو سازی تهیه کنید که بتواند قهوه را به یک نوشیدنی خوشمزه با عطر عالی تبدیل کند. این متن قرار است به موضوع بهترین برند های تولید کننده دستگاه اسپرسو ساز صنعتی و نیمه صنعتی بپردازد. اسپرسو ساز تک گروپ یا دو گروپ: دابل گروپ یا دو گروپ به این معناست که دو نفر همزمان می توانند با دستگاه کار کنند. این آپشن برای کافه های بزرگ و شلوغ مناسب است. اسپرسو ساز های سه گروپ هم وجود دارد که در کافه های خیلی شلوغ استفاده می شود. اما اگر کافه کوچک و خلوتی دارید همان اسپرسو ساز تک گروپ برای تان کافی است. همچنین قیمت تک گروپ ارزان تر است.جنس بدنه اسپرسو ساز: دستگاه های صنعتی و نیمه صنعتی چون با حجم بالای مواد و آب جوش سر و کار دارند باید از جنسی ساخته شوند که مقاومت کافی را در برابر این حجم از حرارت داشته باشد. بنابراین استیل مناسب ترین متریال برای بدنه اسپرسو ساز صنعتی است.برند اسپرسو ساز: اگر می خواهید دستگاه اسپرسو ساز نیمه صنعتی بخرید پیشنهاد می شود برند های گریماک یا بیزرا با قیمت حدود ۳۰ میلیون تومان تهیه کنید. اما اگر کافه خلوتی دارید و می خواهید هزینه اولیه کمتری را هم بپردازید از برند های چینی نظیر جیمیلای با قیمت حدود ۵ میلیون تومان استفاده کنید. اسپرسو ساز نوا هم با همین قیمت انتخابی عالی خواهد بود.

    تعمیرات فارس
  • اجاره دستگاه اسپرسو در شیراز

    اجاره دستگاه اسپرسو در شیراز

    تیم فروش دستگاههای اسپرسوساز در شیراز به همراه اجاره دستگاه ها به صورت روزانه.... چنانچه برای برگذاری مراسم های پیش رو نیاز به ارایه خدمات قهوه دارین، ما میتوانیم برایتان دستگاه اسپرسوساز همراه با تجهیزات و یا حتی باریستا جهت اجاره روزانه تهیه کنیم. ویژه تشریفات مجالس انواع نمایشگاهها و هر مراسمی که مد نظر شماس فقط در شیراز

    تعمیرات فارس
  • نماینده پکیج ایمرگاس درتبریز

    نماینده پکیج ایمرگاس درتبریز

    سرویسکار مجاز پکیج ایمرگاس در تبریز اولین کارگاه تعمیرات تخصصی پکیج دارای پروانه کسب تعمیرات پکیج درتبریز تعمیرات پکیجهای : ایران رادیاتور - بوتان - گلدیران - ایساتیس - ایمرگاس - ایرفل - آریستون - وستن - بارل - باکسی - شاپه فرانسه - تاچی - گرم ایران - زاس ترکیه - دمراد - بایکان - بایمک - آلزان دیواری شماره تلفن تماس : 09148442137 شماره تلفن تماس : 09390324739

    تعمیرات آذربایجان شرقی
  • تعمیر خرابی راهبند پارکینگ بی اف تی bft  تلفن 26764001

    تعمیر خرابی راهبند پارکینگ بی اف تی bft تلفن 26764001

    تعمیر راهبند بی اف تی ایتالیا BFT راهبند جیوتو راهبند میکل آنجلو BFT نماینده اصلی BFT دایان درب دیبا نمایندگی تعمیر خرابی راهبند های bft ایتالیا در تهران با اعضای حرفه ای دوره دیده در تمام نقاط شهر آماده پاسخگویی و خدمت به مشتریان محترم برند بی اف تی bft ایتالیا در تهران است . برای تعمیرات راهبند بی اف تی فقط یک تماس تا حضور تکنسین راهبند بی اف تی فاصله دارید .خدمات ارزان تر از کلیه شعب و نمایندگی اصلی بی اف تی 44111025 - 26764001 راهبند میکل آنجلو بی اف تی راهبند جیوتو بی اف تی تعمیر گیربکس راهبند بی اف تی ایتالیا تعمیر برد راهبند بی اف تی ایتالیا میله راهبند بی اف تی ایتالیا کنترل برد اصلی راهبند بی اف تی ایتالیا ریموت یدک فابریک بی اف تی ایتالیا فتوسل ( چشمی ) بی اف تی ایتالیا در مرکز خدمات وتعمیرات راهبند های BFT ایتالیا در ایران

    تعمیرات تهران