عرضه کننده مصالح بام سبز

5 مصالح بام سبز که برای طراحی به آن نیاز دارید

در حال حاضر بیشتر مردم می‌دانند که برای طراحی یک بام سبز با کارایی بالا، به مواد بام سبز بیشتری نسبت به چمن ساده نیاز دارید . اما با توجه به افزایش پروژه های بام سبز، دانستن اینکه از کجا شروع کنید دشوار است.

 

با توجه به صنعت رو به رشد، تولیدکنندگان بیشتری وارد بازی با مواد بام سبز می شوند که از سینی های گیاهی گرفته تا سیستم های عایق رطوبتی را شامل می شود. بنابراین برای طراحی یک بام سبز عالی به چه چیزی نیاز دارید؟ ما لیستی از مصالح بام سبز را برای شما جمع آوری کرده ایم تا قبل از پروژه بعدی خود در نظر بگیرید.

1. گیاهان

Architek بام سبز ناراماتا
عرضه کننده مصالح بام سبز

البته لیست مصالح بام سبز با گیاهان شروع می شود. مطمئن شوید که انتخاب گیاه شما برای مکان شما مناسب است. به گفته کارشناسان، قبل از انتخاب باید موقعیت مکانی خود را بر روی نقشه منطقه سختی منطقه جست و جو کنید .

اکثر مناطق در دنیا به مناطق مقاوم باغبانی منحصر به فرد تقسیم می شوند. این نقشه ها مناطق را از 1 تا 7 رتبه بندی می کنند، 1 سخت ترین شرایط رشد، 7 ملایم ترین شرایط رشد است.

 

استفاده از گونه های گیاهی که بومی منطقه هستند، بهترین میزان موفقیت را به بام سبز به شما می دهد. به طور کلی، محبوب ترین گونه گیاهی برای بام های سبز، ساکولنت سدوم است که برای سیستم های سقف کم عمق مناسب است. Sedum همچنین در برابر شرایط سخت مانند خشکسالی مقاوم است.

گیاهان معمولی که در بام سبز رشد می کنند ترکیبی از ساکولنت ها و بوته ها و درختان کم رشد هستند.

2. سینی های گیاهی

سینی های گیاهی-archatrak-gbd-magazine-gbdpro-02 عرضه کننده مصالح بام سبز سینی های کاشت

اگر سیستم سینی گیاهان مدولار را به عنوان مصالح بام سبز در نظر می گیرید، نیاز به مواد دیگری مانند ظرف های زهکشی، ظرف های نگهدارنده آب، موانع ریشه وغشای فیلتر نداریم – همه اجزای لازم برای رشد گیاهان به طور مستقیم روی پشت بام را از بین می برید.

با یک سیستم سینی، گزینه “پیش رشد” را دارید، که در آن سینی‌ها از قبل با محیط رشد پر شده و با گونه‌هایی مانند سموم کاشته می‌شوند. و ، یا «در محل کاشته شده»، جایی که سینی‌های خالی روی پشت بام گذاشته می‌شوند و سپس با محیط رشد و گیاهان پر می‌شوند .

 

سیستم‌های سینی از قبل رشد کرده معمولاً نیاز به طراحی بام سبز دارند که از قبل برنامه‌ریزی شود و باید بلافاصله پس از ورود در محل نصب شود. با سیستم‌های سینی کاشته شده در محل می‌توانید سقف سبز را به صورت مرحله‌ای نصب کنید، زیرا سینی‌های خالی گیاه و کیسه‌های محیط رشد به محل ارسال می‌شوند و رول‌های کاشت سدوم به طور جداگانه ارسال می‌شوند که انعطاف‌پذیری طراحی بیشتری را ارائه می‌دهد.

3. غشاهای ضد آب

تالار شهر شیکاگو سیکا سرنافیل

مصالح بام سبز

اگر نشتی داشته باشد نمی توانید یک بام سبز موثر و خوب داشته باشید.

در واقع “غشاء عایق رطوبتی اولیه برای سقف است . ” هنگام استفاده از غشای تک لایه ترموپلاستیک، درزها را می توان با هوای گرم جوش داد و یک ورق یکپارچه ضد آب ایجاد کرد. و درزها بر خلاف سیستم های دیگر که از چسب برای چسباندن درزهای خود استفاده می کنند برای عمر سیستم مفید هستند. این ورق همچنین به عنوان یک مانع طبیعی ریشه عمل می کند و نیاز به افزودن یک لایه محافظ دیگر را از بین می برد.

داشتن غشای ضد آب مناسب نیز باید به طول عمر بیشتر بام سبز منجر شود. مصالح بام سبز به محصولاتی مانند غشای ضد آب G476 سیکا به عنوان راه حل اشاره می کند. 

همچنین گزینه هایی را برای غشاهای ضد آب ارائه می دهد که عملکرد ثابت شده سیستم های ضد آب آرین خاک ایرانیان را با فناوری و طراحی مدرن بام سبز ترکیب می کند. آرین خاک ایرانیان با تیم های پروژه همکاری می کند تا راه حل های سفارشی بام سبز را که مخصوص نیازهای پروژه است، توسعه دهد.

4. بسترهای مناسب

بام سبز Architek Van Dusen

بستر های مناسب عرضه کننده مصالح بام سبز

بسترهای مناسب و/یا محیط های رشد مهندسی شده نیز تفاوت زیادی در بام های سبز ایجاد می کند.مهمترین چیزی که باید به آن توجه کنید این است که «استفاده از خاک سطحی کم عیار و زیرلایه نامناسب عامل اصلی خرابی بام سبز و متعاقب آن آسیب پوشش ساختمان است.

 

اگر با یک محیط خشک و محصور در خشکی سر و کار دارید،باید محیط کشت مناسب برای حفظ آب را مخلوط کنید. از سوی دیگر، بام‌های سبز در محیط‌های ساحلی و بارانی باید دارای محیط‌های رشدی باشند که جذب کمتری داشته باشند و امکان تخلیه موثر آب را فراهم کنند.

5. سیستم زهکشی

سینی های گیاهی-archatrak-gbd-magazine-gbdpro-02

عرضه کننده مصالح بام سبز

طبق گفته مؤسسه ملی علوم ساختمان، لایه‌های زهکشی برای سقف‌های رویشی گسترده ممکن است از ورق‌های پلاستیکی، حصیرهای پارچه‌ای یا مصنوعی یا لایه‌های معدنی دانه‌ای تشکیل شده باشد.

فراتر از خاک و کاشت، بام های سبز مدرن را می توان با استفاده از انواع یا ترکیبی از صفحات و حصیرهای زهکشی طراحی کرد. طبق گفته انجمن تجاری اقدام اقلیمی ، از طریق این لایه‌ها است که نمایه خاک تقلید می‌شود، بنابراین یک فرآیند زهکشی ایجاد می‌شود که اجازه می‌دهد مایع به طور ایمن فیلتر شود و در عین حال گیاهان را نیز تغذیه می‌کند.

همچنین تاکید می کند که زهکشی می تواند از مواد دانه ای درشت یا یک لایه مصنوعی استفاده کند. به گفته کارشناسان آنها، زهکشی دانه ای می تواند سنگدانه های سبکی مانند سنگ گدازه، یا رس منبسط شده، تخته سنگ یا شیل باشد.

تقریباً برای هر مصالح بام سبز، می توانید مواد بازیافتی را نیز در نظر بگیرید. 

بسیاری از مواد مورد استفاده در ساخت بام سبز از مصالح ساختمانی بازیافتی، پلاستیک و لاستیک تولید می‌شوند و در نتیجه دفع زباله‌ها را کاهش می‌دهند.
برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید
02188009861
02188009862
09120204952


۰۳ دی ۱۴۰۱


محصولات مشابه
  • عایقکاری گچ، کناف،معرفی محصولات ضد شوره و چسب سنگ

    عایقکاری گچ، کناف،معرفی محصولات ضد شوره و چسب سنگ

    1- عایقکاری گچ و کناف: گچ و کناف علاوه بر اینکه بسیار جاذب‌الرطوبه هستند؛ واکنش سریعی نسبت به جذب رطوبت هم از خود نشان داده و پوک می‌شوند. این در حالی است که اتفاقا کاربرد بسیار وسیعی نیز در ساختمان داشته و هرچند از بکار بردن آن در نواحی از ساختمان که دارای رطوبت بالا هستند اجتناب می شود ولی گاه ناگزیر در مجاورت رطوبت و یا در مجاورت سطوحی قرار می گیرند که رطوبت را به آن منتقل می کنند. نکته مهم این است که تا جایی که می توانید سطوح گچی را در معرض رطوبت قرار ندهید. اما اگر مجبور به این کار هستید؛ حتما قبلا سطح گچ را با عایق های پیشنهادی ما و با روشی که در تصاویر ارائه شده عایق بندی کنید. *-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-* 2- چگونه مانع شوره زدن سطح شویم؟ شوره نتیجه شسته شدن املاح موجود در مصالح بکار رفته در ساختمان بر اثر حرکت آب و رسوب آنها در سطح پس از تبخیر آب است. بنابراین برای جلوگیری از شوره زدن سطح، باید مانع حرکت آب از سطح به داخل و برعکس شد. با توجه به توضیح بالا، کافیست از پاشش یک محلول نفوذگر روی سطح استفاده کنیم. به نحوی که پس از نفوذ محلول به داخل سطح، کلیه لوله های مویینه مسدود گردند. حالا راه آب از داخل به خارج و از خارج به داخل، بسته شده است، بنابراین دیگر امکان انحلال نمک‌های موجود در مصالح، در آب و حرکت آنها به روی سطح وجود نخواهد داشت و سطح هرگز دیگر شوره نخواهد زد. معرفی محصول استاپ سالت: یکی از بهترین موادی که می توانید به این منظور از آن استفاده کنید؛ محلول تخصصی ضد شوره استاپ‌ سالت است. این محلول کاملا شبیه به آب و بی رنگ بوده و به راحتی می توان آن را روی سطح اسپری کرد. دو بار پاشش استاپ سالت روی سطح، آن را نسبت به شوره زدگی کاملا مقاوم می کند. به یاد داشته باشید که پس از خشک شدن، هیچ اثری از استاپ سالت روی سطح نخواهد ماند. بنابراین در صورت توقف پاشش در میانه کار، حتما مرز اجرا شده را روی سطح علامتگذاری کنید تا در برگشت، کار را از همانجا ادامه دهید. *-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-* 3- : مگاوان (چسب سنگ) مگاوان از جمله چسب‌های آکرلیکی فاقد حلال و دو جزئی است که چسب و هاردنر آن به نسبت 1 به 1 با هم مخلوط و برای اجرا آماده می شود. مگاوان نسبت به شرایط مختلف آب و هوایی و رطوبت بسیار مقاوم بوده و مقاومت خوبی در برابر مواد شیمیایی و محلول‌های اسیدی و بازی ضعیف دارد. میزان کاهش حجم مگاوان پس از خشک شدن زیر دو درصد بوده و استانداردهای D638، D695 و D790 از مجموعه استاندارد ASTM را پوشش می‌دهد. موارد کاربرد: - چسباندن قطعات بزرگ سنگ، - ساخت سردرهای سنگی، - چسباندن قطعات سرامیکی، - قطعات بتونی قدیمی و جدید، -چسباندن کاشی، آجر، آهن و حتی چوب. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر لطفا از وب سایت ما بازدید فرمایید. https://nanotitanco.com/page/WoodProof

    مصالح ساختمانی تهران
  • بلوک سیمانی سنگین ته پر

    بلوک سیمانی سنگین ته پر

    بلوک سیمانی ته بسته معمولا بجهت دیوار چینی و یا استفاده آن در دیوار چینی در پارگینک و استخر استفاده میشود. از جمله کاربردهای مهم در بلوک های سیمانی سنگین می توان به استفاده آن در چاه اشاره کرد، این نوع از بلوک های سیمانی به دلیل مقاومت بسیار بالای خود و همچنین مقاوم بودن آن در برابر ریزش چاه معمولاً به جهت مقاوم سازی چاه فاضلاب استفاده دارد. همچنین از این نوع بلوک های سیمانی سنگین در زیر کول سیمانی به جهت بالا آوردن آن و عدم چسبیدن کول های سیمانی به سطح زمین استفاده می‌شود. همچنین از دیگر کاربردهای این نوع از بلوک سیمانی می‌توان به استفاده و دیوارچینی آن در داخل چاه در دو طرف آن اشاره نمود. بدین صورت که برای کول گذاری داخل چاه از بلوک سیمانی سنگین 20*20*40 استفاده می شود. بلوک های تولیدی شرکت ورتان از بهترین مصالح تهیه و تولید میشود که شامل ماسه تولیدی معادن شهریار بدونه هیچ گونه ناخالصی و سیمان تیپ 2 شرکت سیمان ساوه میباشد , ابعاد محصول به طول 40 ارتفاع 20 وعرض 20 سانتی میباشد، ضخامت جداره 25 می باشد .شرکت خود را موظف به بهترین سرویس دهی طبق هماهنگی اعلام میدارد .ارمان ما ساختن ورتان است.

    مصالح ساختمانی تهران
  • ویدئو نحوه استفاده عایق رطوبتی استاپ لیک

    ویدئو نحوه استفاده عایق رطوبتی استاپ لیک

    در لینک های زیر به ویدئوهای پیشنهاد کارشناسان تیتان برای عایق بندی موثر سرویس های بهداشتی، پشت بام و باغبام با استفاده از عایق رطوبتی استاپ لیک را ملاحظه فرمایید. https://nanotitanco.com/page/roofgardenvid https://nanotitanco.com/page/wcvid 1- استاپ‌ لیک (عایق رطوبتی مهار آب فشار مثبت): استاپ‌ لیک یک عایق رطوبتی یا پوشش آب بند و محافظت کننده تک جزئی بر پایه کوپلیمرهای آب پایه به رنگ سفید و با قابلیت تغییر رنگ به رنگ دلخواه کارفرما است که انعطاف پذیری، دوام طولانی و چسبندگی بسیار زیاد به بتن، لوله های فلزی و سایر مصالح از خواص آن می باشد. این عایق فقط برای مهار آب فشار مثبت طراحی و توسعه یافته است و برای مهار آب فشار منفی کارایی ندارد. برای مهار آب فشار منفی توسط استاپ‌ لیک، حتما باید قبلا سطح کار بوسیله پرایمر مخصوص مهار آب فشار منفی یعنی کیلیربند پوشش داده شود و سپس استاپ ‌لیک روی آن اجرا شود. * موارد کاربرد:  آب بندی پشت بام  آب بندی استخر  آب بندی مخازن بتونی، سنگی آجری  رفع نشت و نم زدگی حمام ها، زیرزمین ها و بالکن ها  رنگ آمیزی و عایق بندی هم زمان نما به ویژه نماهای جانبی سیمان کاری شده باران گیر (نمای غربی) * ویژگی ها: استاپ لیک بسیار کشسان است و می تواند تا 4 برابر طول خودش، کش بیاید. این خاصیت الاستیک، سبب می شود که در صورتی که سطح بستر پس از عایق بندی و در طی سالیان متمادی ریز تَرَک بردارد؛ لایه عایق با ایجاد پل روی آن سبب حفظ خاصیت آب بندی گردد. استاپ لیک را می توان روی سطوح عمودی، افقی حتی زیر سقف به راحتی اجرا کرد و محدودیتی در ارتفاع کار وجود ندارد. استاپ لیک به صورت یکپارچه و بدون درز اجرا می شود. بنابراین ضمن افزایش اطمینان آب بندی انجام شده، هزینه اضافه جهت همپوشانی (اورلپ) نواری و پرت مواد را به پروژه تحمیل نمی کند. استاپ لیک می تواند به عنوان تاپ کت (لایه نهایی) در رنگ و بافت دلخواه اجرا شود. بنابراین می تواند به عنوان یک عنصر دکوراتیو برای ایجاد روف گاردن (باغ بام) و نظایر آن بسیار کارا بوده و نظر آرشیتکت ها را تامین کند. استاپ لیک چسبندگی بسیار بالایی به کلیه سطوح ساختمانی از جمله بتون، سنگ و حتی لعاب کاشی و شیشه دارد. امکان کاشی کاری و سنگ کاری عمودی، روی آن به شیوه چسبی وجود دارد و در مورد کف امکان فرش کردن سطح به شیوه استفاده از ملات هم وجود دارد. به دلیل مقاومت بالا به اشعه ماورا بنفش علاوه بر امکان استفاده در درون ساختمان و برای آب بندی فضاهایی مانند سرویس های بهداشتی، می تواند در محیط های خارجی نظیر نما و پشت بام جهت عایق بندی رطوبتی و آب بندی مورد استفاده قرار گیرد. اجرای آن بسیار راحت بوده و در زمان اجرا و بهره برداری فاقد بو و دود ناخوشایند است. * روش مصرف استاپ لیگ ( فشار آب مثبت): در صورتی که از استاپ لیک برای مهار آب فشار مثبت استفاده می کنید: ابتدا نقاط آسیب دیده سطح مانند قسمت‌های ترک خورده بتون را حذف و ترمیم کنید. هرچه سطح هموارتر باشد، میزان مصرف استاپ لیک کاهش خواهد یافت و عایق بندی از نظر اقتصادی مقرون به صرفه تر خواهد شد. سطح را کاملا تمیز کرده، آلودگی و گرد و خاک را از آن زدوده و کاملا خشک کنید. پرایمر مخصوص مهار فشار مثبت را به صورت یک لایه نازک روی سطح اسپری کنید (هر کیلو پرایمر حدودا 5 متر مربع را پوشش می دهد). در صورت عدم دسترسی به پیستوله، می توانید سطح را به کمک قلمو به پرایمر آغشته کنید که در این صورت مقدار مصرف پرایمر کمی افزایش می یابد. در همین مرحله محل تقاطع سطوح، شامل افقی و عمودی را با مش فایبرگلاس به عرض 10 سانتیمتر مسلح کنید. اصلا نیازی به پوشاندن کل سطح با مش نیست. برای اینکار کافیست قبل از خشک شدن کامل پرایمر و در زمانی که هنوز چسبناک است، مش را روی سطح مورد نظر قرار دهید و با کف دست آن را به سطح فشار دهید. پس از خشک شدن پرایمر می توانید استاپ لیک را روی سطح اجرا کنید. تست خشک شدن پرایمر اینگونه است که کف دست خود را روی سطح می گذارید. وقتی دست به سطح نچسبید به این معنا است که پرایمر خشک شده است. زمان حدودی خشک شدن پرایمر بسته به شرایط محیطی حدود 2 تا 3 ساعت خواهد بود. استاپ لیک باید حداقل در دو لایه اجرا شود. معمولا اعمال 2 لایه استاپ لیک روی سطح، برای عایق بندی کافی است اما گاهی به فراخور شرایط پروژه، ممکن است تعداد لایه ها تا 3 لایه نیز افزایش پیدا کند. برای اعمال استاپ لیک، پس از باز کردن سطل، به مدت 5 دقیقه و ترجیحا با دریل و همزن برقی به خوبی آن را هم بزنید. در صورت عدم دسترسی به دریل یا همزن برقی و هم زدن به صورت دستی، با افزایش مدت مخلوط کردن با همزدن دستی از همگن شدن کامل محتویات سطل اطمینان حاصل کنید. در صورتی که می خواهید رنگ استاپ لیک را از رنگ سفید به رنگ مورد علاقه خود تغییر دهید؛ در همین مرحله جوهر رنگ، ماده رنگ (حداکثر چند سی سی) یا رنگ اکریلیک مورد علاقه خود را (حداکثر تا یک کیلو گرم به ازا هر سطل 20 کیلوگرمی)، به محتویات سطل اضافه کنید و عملیات هم زدن را تا اختلاط کامل ادامه دهید. به یاد داشته باشید که اگر با توجه به سطح کار به بیش از یک سطل استاپ لیک استفاده می کنید، حتما میزان رنگ افزوده را پیمانه کنید تا تمامی سطل ها رنگ یکنواختی داشته باشند. حال لایه اول استاپ لیک را توسط پیستوله، قلم مو یا غلتک روی سطح اجرا کنید و اجازه دهید که کاملا خشک شود. این فرایند معمولا بسته به شرایط محیطی بین 3 تا 5 ساعت تکمیل می شود ولی توصیه اکید آن است که 24 ساعت به آن فرصت داده شود. پس از سپری شدن این زمان، لایه دوم را عمود بر لایه اول اجرا کنید و اجازه دهید کاملا خشک شود. این لایه نیز ظرف 24 ساعت خشک می شود اما زمان خشک شدن نهایی و آماده شدن برای تست را یک هفته منظور کنید تا استاپ لیک به مقاومت نهایی خود رسیده باشد. در صورتی که از استاپ لیک برای مهار آب فشار منفی استفاده می کنید: • تمام مراحل، مشابه مراحل مهار آب فشار مثبت است فقط در اینجا نوع پرایمر عوض می شود و به جای پرایمر مخصوص مهار آب فشار مثبت از کیلیربند یا کیلیرپروف به عنوان پرایمر مخصوص مهار آب فشار منفی استفاده کنید. * مقدار مصرف استاپ لیک (فشار آب منفی):  بسته به میزان تخلخل سطح حدوداً 700 گرم تا 1 کیلوگرم به ازا هر متر مربع * حفاظت و ایمنی:  این ماده در محدوده مواد خطرساز و مضر برای سلامتی و محیط زیست قرار ندارد با این وجود به هیچ عنوان نباید بلعیده شود یا با چشم تماس داشته باشد.  استاپ لیک سمی نیست اما در زمان اجرا دستکش عینک و لباس کار استفاده شود.  در صورت برخورد اتفاقی با پوست یا چشم باید فوراً با آب شیرین فراوان شسته شود.  در صورت بلعیده شدن فوراً به پزشک مراجعه شود.  این ماده آتش زا نیست. * ملاحظات:  مدت نگهداری: 1 سال در بسته بندی اولیه  شرایط نگهداری: ظرف در بسته دور از رطوبت و تابش مستقیم نور خورشید  بهترین دما ی نگهداری: 10 تا 30 درجه سانتی گراد  نوع بسته بندی: سطل 10 کیلویی (8 لیتر)

    مصالح ساختمانی تهران
  • نمایندگی فروش پشم شیشه

    نمایندگی فروش پشم شیشه

    پشم شیشه نوعی عایق حرارتی و صوتی می باشد. پشم شیشه با جذب انرژی صوتی باعث بهبود روند عملکرد صوتی دیوار ها,کف سقف و انتقال هر گونه الودگی صوتی می شود. مزایا پشم شیشه: پشم شیشه با ایجاد تعادل گرمایش و سرمایش مورد نیاز محیط باعث جلوگیری از اتلاف انرژی می شود. آسانی در نصب کند سوزی و ضریب انتشار کم گاز سمی دارا بودن خاصیت آکوستیک سک بودن نمایندگی فروش انواع پشم شیشه در دانسته های مختلف بهترین کیفیت و به صرفه ترین قیمت ارسال از درب کارخانه واسطه ها را حذف کرده ایم

    مصالح ساختمانی اصفهان